Modelul cu linii fluide aduce dotări preluate din clasa medie, de la sora mai mare, Insignia. Ar fi trebuit să fie Maşina Anului în Europa, însă tra-diţia cere ca nici o marcă europeană să nu câştige de două ori la rând titlul, aşa că fratele mai mic al Insigniei a trebuit să se mulţumească doar cu titluri naţionale într-o puzderie de ţări, inclusiv la noi. Venite mai ales din partea publicului, atenţie!
Astra arată răpitor de bine. Noua generaţie este mult mai veselă decât modelul precedent, iar liniile sale fluide preluate de la Insignia îi permit să provoace invidie în confraţii germani. Forma exterioară este dublată la interior de un bord 100% nemţesc, cu design modern şi materiale de foarte bună calitate.
Totuşi, forma este pusă deasupra fondului, astfel că vizibilitatea în laterale este redusă din cauza stâlpilor frontali plonjaţi. Deşi Astra este mai mare decât concurenţii direcţi, iar ampatamentul oferă un foarte generos 2,68 m, spaţiul este doar suficient. Patru adulţi vor sta confortabil în noul Astra. Al cincilea va fi cam în plus.
Confortul este la cel mai înalt nivel în clasă. Suspensiile absorb cum se cuvine denivelările, ajutând şoferul să conducă în siguranţă, şi nu deranjează în nici un fel nici pasagerii. Antifonarea este bună, deşi era loc de mai bine, având în vedere sistemul audio destul de bun de pe echiparea Cosmo.
Punctul forte al habitaclului sunt însă scaunele ergonomice, opţionale. Ai susţinere laterală, spatele îţi este îmbrăţişat din toate părţile şi scapi de orice stres legat de drumurile lungi. O dotare de clasă superioară, frumos.
Tren de rulare excepţional
Şasiul Mecatronic al noului Astra ştie să elimine complet ruliul şi tangajul, să amortizeze foarte bine gropile şi denivelările şi să îi ofere şoferului un control absolut asupra direcţiei în care îndreaptă roţile, la aproape orice viteză. Maşina se comportă superb în succesiunile de viraje.
Un alt punct forte este sistemul opţional FlexRide, care adaptează răspunsul suspensiilor şi al motorului pentru trei stiluri de condus: Standard, Sport şi Tour. Diferenţele se simt mai ales în modul Sport, unde chiar şi motorul de 1,7 litri 125 CP avut la test s-a trezit din amorţire. Odată apăsat acest buton, totul devine distractiv. Depăşirile se fac rapid, plecările de pe loc sunt intempestive, ai practic o altă maşină.
Merită reţinut că Opel oferă performanţe dinamice mai slabe la motorizări similare concurenţei, astfel încât veţi plăti în plus pentru motoare demne de acest şasiu. Pentru familiştii care vor să împace un consum decent cu performanţe dinamice corecte, dieselul de 1,7 litri va fi totuşi o alegere potrivită.
Pentru echiparea Cosmo 1.7 CDTI sunt ceruţi 19.450 de euro, iar opţionalele inovatoare de care am vorbit duc preţul chiar mai sus, la 22.100 de euro, în zona specifică VW Golf. Piperat.
În concluzie, Astra promite multe, dar şi realizează multe. De concurenţă se desprinde prin trenul de rulare, dotările aduse din clasele superioare şi prin habitaclul de calitate. Marele său plus este că ridică ştacheta, ducând lupta în clasa compactă la un alt nivel. O adevărată provocare.
Caracteristici
Opel Astra 1.7 CDTI 125CP Cosmo
Cilindree: 1.686 cmc
Transmisie: manuală, 6+1
Putere maximă: 125 CP/ 4.000 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm/ 2.300 rpm
Viteză maximă: 195 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 11,5 s
Consum urban/extraurban/ mixt: 5,7/4,1/4,7 l
Combustibil: motorină
Emisii CO2: 124 g/km, Euro 5
Lungime: 4.419 mm
Lăţime: 1.814 mm
Înălţime: 1.510 mm
Ampatament: 2.685 mm
Greutate: 1.373 kg
Volum rezervor: 56 l
Volum portbagaj: 370 l
Preţ: 19.450 euro