Producătorul de mașini sport britanic, Aston Martin, va oferi in curând conducătorilor de mașini de curse un nou sistem de aer condiționat care funcționează pe energie solară.
Compania a anunțat un parteneriat cu Hanergy Global Solar Power and Applications Group care vor echipa mașinile cu panouri solare super subțiri care pot alimenta caracteristici auxiliare cum ar fi aerul condiționat fără a lua din energia motorului.
FIA, organismul de conducere pentru sportul mondial motorizat, necesită ca mașinile World Endurance Championship să mențină o temperatură a cabinei de pilotaj sub 32 de grade Celsius pentru a împiedica șoferii să se supraîncălzească. În mod normal, aerul condiționat este alimentat de motorul cu combustie internă al mașinii, drenând puterea și scăzându-i eficiența consumului de combustibil.
"Momentan e un joc de echilibru. Sistemul de aer condiționat folosește puterea motorului, dar este esențial ca șoferilor să li se ofere temperaturi optime și să se simtă confortabil. Dacă putem să găsim o soluție de a ține șoferul la o temperatură bună fără efecte negative asupra performanței atunci acest lucru ar avea un impact pozitiv asupra curselor GT." spune Dan Sayers, inginer-șef la Aston Martin Racing.
"Într-o cursă când e vorba despre o fracţiune de secundă pe tură ţine de victorie sau înfrângere" a spus Ben Sayer, un purtător de cuvânt al Aston martin.
Aston Martin susţine că această adaptare nu este momentan pentru scopuri de protecţia mediului, ci o chestiune de confort. "Nu ne îndreptăm către tehnologia panourilor solare pentru că este opţiunea mai verde, ci pentru că putem folosi puterea soarelui pentru a îmbunătăţi confortul piloţilor şi, prin urmare, creşte performanţa pe pistă." a declarat John Gaw, şeful echipei de curse Aston Martin.
Tehnologia solară este pentru moment proiectată ca o sursă de energie alternativă pentru maşinile V8 Vantage GTE. Dacă testele pe acest model vor fi de succes, Aston Martin vrea să instaleze sistemul şi pe modelele V12 Vantage GT3 şi V8 Vantage GT4.