Timisoara este, la aceasta ora, un oras mediocru din aproape toate punctele de vedere, o cetate care nu are argumente pentru atragerea turistilor. Aceasta este parerea scriitorului timisorean Petru Iliesu, expusa in cadrul unei dezbateri legate de "Brandul Timisoara". In opinia lui Iliesu, singura sansa ca Timisoara sa devina atractiva din punct de vedere turistic este inscrierea in conceptul de "Art City". "Sunt 34 de orase in lume care fac parte din acest concept. Avem exemple concrete chiar langa noi, la Belgrad si Budapesta", afirma scriitorul, care adauga faptul ca, in afara de cateva repere, urbea de pe Bega este neatractiva. "In afara de Catedrala, Opera sau Piata Unirii nu avem atractii turistice veritabile".
Daca Timisoara va deveni un oras cultural, cu strazi-simeze pentru expozitii sau piatete in care sa se produca acte de cultura, atunci cu siguranta numarul vizitatorilor va creste, cred oamenii de cultura. "Timisoara se poate mula pe conceptul de art-city si poate deveni un promotor al artei", considera Petru Iliesu. Acesta, prin fundatia pe care o conduce, "Timisoara ‘89", a demarat un prim sub-proiect in acest sens. "Tobosarul orasului", omul care anunta verbal evenimentele importante care au loc in urbe, este un personaj care poate deveni mascota Timisoarei si un punct de atractie turistica.
Un alt scriitor, timisorean prin adoptie, Adrian Dinu Rachieru, considera ca ideea lui Petru Iliesu este salvatoare, dar ca ea ar trebui sustinuta mai mult de autoritati: "Brandul Timisoara, de care se tot vorbeste, poate fi dat de dimensiunea culturala a orasului si poate fi impus prin acea idee de art-city".
"Datorita calitatii oamenilor sai, Timisoara a ajuns importanta pentru Romania. Sunt o multime de repere in oras cu care eu ma mandresc, de la Universitatea Politehnica, de exemplu, la cerbicia cu care suporterii lui Poli lupta cu echipele bucurestene care au reprezentat opresiunea din regimul trecut", spune analistul Nicolae Taran.