» Carnea de bovina din Apuseni va purta din toamna marca "Produs in Parcul Natural Apuseni". Centrul pentru Arii Protejate si Dezvoltare Durabila (CAPDD) Bihor vrea sa promoveze carnea de bovina din Muntii Apuseni, provenita de la animale care pasc in zone unde iarba nu e tratata chimic. Mai mult decat atat, CAPDD Bihor vrea sa faca din aceasta carne un brand.
"Cel putin 30% din carnea de vita bio comercializata in Romania provine din Muntii Apuseni. Din pacate, aceasta este procesata in alte zone decat Apusenii. Creand acest brand, primariile se vor implica in fondarea unor asociatii care sa prelucreze carnea de bovina si produsele provenite de la aceste animale, in aceasta zona. In plus, prin marca, oamenii care o cumpara se vor gandi la Muntii Apuseni si astfel vor veni sa-i viziteze", crede Viorel Lascu, creatorul marcii "Produs in Parcul Natural Apuseni". Prin intermediul proiectului "Complementaritatea si similitudinea ca mijloc de dezvoltare durabila in euroregiunea Bihor-Hajdu Bihor", CAPDD va dezvolta activitati inovatoare menite sa promoveze potentialul natural al regiunii Bihor – Hajdu Bihor. CAPDD a dezvoltat deja o serie de proceduri de acordare a marcii de calitate "Produs in Parcul Natural Apuseni" pentru produsele si serviciile: ferma (gospodarie) din Apuseni, produse din carne de bovina, insotitor recreere si descoperire Apuseni. Primele trei vor purta, de luna viitoare, numele "Produs in Parcul Natural Apuseni".
"In cadrul acestui proiect, dorim sa realizam un centru de formare de competente. Aici oamenii vor fi instruiti cum sa gazduiasca turistii, vor fi invatati cum sa-i ghideze si cum sa-i tina pe turisti aproape de zona lor. Insotitorul de recreere va invata totul despre imprejurimi. Ei vor invata sa faca vizibile valorile Apusenilor", spune Viorel Lascu, coordonatorul proiectului. Potrivit acestuia, in Apuseni exista cel putin 180 de oameni care au capacitatea sa-si dezvolte locuintele si sa ofere gazduire. "Ii vom invata pe oameni sa-si puna in valoare si sa administreze ceea ce au si sa faca din asta o mica afacere", spune Lascu.
In cadrul proiectului, CAPDD a lansat si un album fotografic: "Prin Apuseni, deasupra si dedesubtul pamantului". Albumul, editat in 2.500 de exemplare, cuprinde imagini din Muntii Apuseni, realizate, de-a lungul unui an, de 15 fotografi. Fotografiile au fost selectate de o echipa coordonata de National Geographic Romania.
"Exista cel putin opt domenii cu care Apusenii se pot lauda: lumea satului, casele de piatra, pesterile, paradisul florilor, turism in aer liber, exploatarea bogatiilor subsolului, valoarea raurilor subterane si supraterane etc.", a insirat Lascu. Albumele vor ajunge la Consiliul Judetean Bihor, la comunele si scolile din Apuseni, partenerii proiectului si la promotorii de turism.