Primaria Capitalei a transmis spre publicare anuntul de organizare a licitatiei internationale pentru constructia pasajului rutier Basarab si asteapta ca acesta sa apara astazi in Buletinul Oficial al Uniunii Europene, a declarat Gheorghe Udriste, directorul Directiei de Transport si Siguranta Circulatiei a municipalitatii.
Dupa publicarea acestui anunt la nivel european, municipalitatea va dispune sa apara si in Monitorul Oficial al Romaniei caietul de sarcini pus la dispozitia celor interesati, urmand a se vinde ulterior. Caietul de sarcini este gata si va costa 26 milioane lei vechi. Acesta va fi pus la dispozitie atat pe CD, cat si in varianta clasica, pe suport de hartie.
Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a prezentat in 2005, in detaliu, un nou proiect tehnic pentru constructia pasajului rutier Basarab, care urmeaza sa fie construit cu fonduri obtinute din emisia de eurobonduri lansata in vara trecuta pe piata internationala de capital. Constructia pasajului Basarab a primit pe 10 ianuarie a.c. avizul de mediu. Proiectul a fost supus dezbaterii publice in luna decembrie, cand primarul general s-a declarat dispus sa faca unele compromisuri in privinta divergentelor legate de proiect. El le-a promis cetatenilor din zona Titulescu ca pe marginile pasajului vor fi instalate panouri fonoabsorbante care vor reduce nivelul de zgomot produs de trafic, iar linia de tramvai va fi amenajata dupa metode moderne astfel incat circulatia sa nu deranjeze prea mult. Aceasta masura a fost luata deoarece locuitorii s-au manifestat impotriva poluarii fonice si chimice ce s-ar produce in urma constructiei.
Varianta noua, executata de Proiect Bucuresti, prevede o dublare a lungimii pasajului la 1.900 m, din care regim de pod va avea pe o lungime de 1.600 m, construirea unor legaturi la sol cu pasajul in zonele Grivita, Calea Plevnei si Splaiul Independentei, largirea podului existent Grozavesti cu sapte metri de carosabil si trei metri trotuar pentru facilitarea relatiilor de circulatie la nivelul solului, realizarea unei conexiuni de tip cale ferata – tramvai – pasaj in zona Garii, micsorarea rampei de urcare pe pod in zona bisericii de la Banu Manta la o inaltime de un metru, fata de doi metri initial.
Pasajul Basarab va pleca dintr-o rampa de acces din Bdul Nicolae Titulescu in apropierea intersectiei cu Bdul Alexandru Ioan Cuza, va supratraversa Calea Grivitei, apoi liniile de cale ferata, Bdul Dinicu Golescu, inscriindu-se intre fronturile construite ale Sos. Orhideelor. El va supratraversa si intersectia Plevnei – Orhideelor – Giulesti si podul Grozavesti existent, revenind la sol pe Sos. Grozavesti.
Constructia pasajului este menita sa contribuie la descongestionarea centrului orasului, in special pe axa nord-sud, ca urmare a inchiderii inelului principal de circulatie.