Noile trenuri de metrou din Bucureşti, achiziţionate de Metrorex de la spaniolii de la CAF, au piese lipsă, motiv pentru care intră frecvent în reparaţii şi verificări. Problema a intrat în atenţia Poliţiei şi a SRI, informează Economica.net.
Director-adjunctul al sindicatului Metrorex, Florian Crişu, a confirmat existența problemelor la noile trenuri CAF. Acesta a spus că a aflat de la "băieţii cu reviziile" că, nu numai că s-au găsit şuruburi slăbite şi piese prost fixate, dar au existat şi piese lipsă din fabrică, mai ales şuruburi.
"La început, când au venit trenurile, s-a constatat că lipseau şuruburi, lipseau unele piese din ele. A fost nevoie să se completeze aceste lipsuri, astfel încât să nu fie periclitată siguranţa în transportul călătorilor. Acum nu mai sunt probleme în acest sens, sau cel puţin aşa mi s-a zis", a declarat Florian Crişu.
Reprezentanţii Metrorex spun că noile trenuri CAF sunt în exploatare normală şi că defecţiunile inerente sunt „în limite normale".
"Nu avem în derulare nicio anchetă referitoare la funcţionarea materialului rulant din parcul Metrorex. În ceea ce priveşte noile trenuri de metrou tip BM3-CAF, acestea sunt în exploatare normală pe Magistrala 2 (Pipera – Berceni). De asemenea, mentenanţa trenurilor se desfăşoară normal şi este realizată conform planurilor şi instrucţiunilor recomandate de fabricant. Mentenanţa corectivă, unde se încadrează şi defecţiunile inerente apărute în funcţionarea trenurilor noi CAF, se situează în limite normale pentru acest tip de material rulant şi este realizată de service-ul fabricantului CAF în condiţiile contractuale (perioada de garanţie)", este răspunsul oficial al Metrorex.
Contactaţi de Economica.net, reprezentanţii SRI au răspuns că aspectele aduse la cunoştinţă de această publicaţie au fost „analizate" şi că SRI întreprinde toate măsurile necesare pentru asigurarea starii de securitate naţională şi promovarea statului roman.