7.3 C
București
marți, 24 decembrie 2024
AcasăSpecialAlina Nanu

Alina Nanu

Este executiv manager la EVIC Romania. Orice eveniment monden legat de frumusete ar trebui sa o aiba invitata. Pentru ca ea reprezinta partea mai putin stiuta, dar extrem de importanta a acestei industrii. Ea ne ofera garantia calitatii produselor cosmetice.
– Dna Alina Nanu, vorbiti-ne putin despre profilul muncii dvs.
– Evic Romania, parte a Evic International, se ocupa de evaluarea produselor cosmetice din punct de vedere al compatibilitatii produsului cu pielea, dar si din punct de vedere al efectului declarat al produsului cosmetic. Pe piata europeana este foarte important ca aceste studii sa se faca sub egida unei marci internationale de prestigiu, recunoscuta in toata lumea. Noi facem atat teste de siguranta, cat si teste de eficacitate. Se lucreaza in colaborare cu medici dermatologi, oftalmologi etc. Se tine cont de actiunea ingredientilor continuti de produs, stiut fiind ca, daca niste ingredienti luati ca atare pot avea un anumit efect, pusi laolalta efectul poate fi diferit. De la tara la tara difera categoriile de ingredienti acceptati. Exista ingredienti acceptati in Uniunea Europeana care nu sunt acceptati in Romania si invers. Pot aparea usoare modificari in formula, acceptate de legislatia in vigoare in tara respectiva.
– In Romania exista convingerea si nemultumirea, intr-o oarecare masura, ca produsele aduse de firme de renume sunt diferite calitativ de aceleasi produse desfacute pe pietele occidentale. Ce ne puteti spune in acest sens?
– Faptul ca multinationalele desfac pe piata romaneasca produse destinate special tarilor din Est nu este neaparat un lucru rau. Este vorba despre acele mici diferente de ingredienti sau concentratii legal acceptate, dupa cum am spus. Toate acestea se coreleaza cu cerintele pietelor de consum, gusturi si putere de cumparare. Sa va dau doar cateva exemple: chinezii doresc produse cosmetice puternic parfumate, japonezii nu accepta nici culoare, nici miros, iar nemtii doresc produse agresive, considerand ca doar atunci cand sunt agresive isi ating scopul.
– Ce trebuie sa stie o femeie cand isi cumpara o crema sau orice alt produs cosmetic?
– Fiecare femeie trebuie sa-si cunoasca bine pielea. Poate apela la un centru de frumusete, dar, dupa parerea mea, cel mai in masura sa stabileasca acest lucru este medicul dermatolog, el putand chiar sa ne indice produsul care ne trebuie. Al doilea pas, foarte important, este ca femeia sa fie constienta ca trebuie sa aiba mereu o piele foarte curata. Nici o crema nu se aplica pe un ten necuratat. Nu este rau sa fie atenta la ceea ce ii produce alergii si, firesc, sa evite acei ingredienti. Iar daca stie ca are un ten sensibil, sa ia neaparat produse testate dermatologic. Trebuie sa invete sa citeasca ceea ce este inscriptionat pe ambalaj si pe prospect. Sub nici o forma nu se cumpara produse care nu au inscriptionate pe ele termenul de fabricatie si toate datele de identificare ale fabricantului ori importatorului. Apoi, un produs antirid, de exemplu, nu se recomanda tinerelor. Lor le trebuie produse hidratante si seboregulatoare.
– Credeti ca produsele romanesti pot face fata concurentei? Pentru cine face evaluarea produselor cosmetice Evic Romania?
– Noi lucram 90% pentru firme din Franta, Spania, Brazilia, SUA etc., dar facem testari si pentru produse romanesti. Mi-as dori sa fac mai multe testari pentru produse romanesti, dar sunt convinsa ca va veni si acea vreme. Oferim facilitati firmelor romanesti care vor sa faca testari la laboratoarele Evic International din diverse tari. Referitor la competitie, sunt convinsa ca este loc pe piata romaneasca pentru oricine Ð firme romanesti si straine, fiecare avand segmente bine definite de adresabilitate.

Cele mai citite

Sonda NASA a ajuns la cea mai mică distanță de Soare din istorie

Sonda revoluționară Parker Solar Probe a NASA a intrat în istorie marți, zburând mai aproape de Soare decât orice altă navă de acest fel,...

Programul băncilor în perioada sărbătorilor de iarnă: ce trebuie să știți pentru 24 decembrie – 7 ianuarie

În perioada sărbătorilor de iarnă, majoritatea băncilor își adaptează programul de lucru, iar multe dintre sucursale vor fi închise în zilele de 25 decembrie,...

Junior Centenar: Programul de economisire pentru copii, ocolit de români. Sub 150.000 de beneficiari în 5 ani

Valoarea medie economisită per copil este de 3.592 lei Lansat în 2019, programul de economisire Junior Centenar, destinat copiilor din România, rămâne neatractiv pentru majoritatea...
Ultima oră
Pe aceeași temă