Cel mai mare producător de alcool din Marea Britanie a fost acuzat că îşi doreşte să vândă alcool minorilor făcând reclamă pe Facebook, relatează Daily Mail.
Producătorul Diageo va folosi Facebook, care este folosit de milioane de tineri în fiecare zi, pentru a-şi promova cele mai valoroase branduri, incluzând Smirnoff, Baileys şi Guinness.
Compania insistă asupra faptului că reclamele vor fi afişate în acele zone care nu pot fi accesate de către cei cu vârsta mai mică de 18 ani.
Însă Asociaţia Medicală Britanică şi o serie de academicieni de top au declarat că îşi pun probleme serioase în privinţa acestei înţelegeri. Ei au declarat că Facebook nu poate în nici un fel să-i împiedice pe minori să vadă reclamele dacă aceştia mint în legătură cu vârsta lor.
Aproximativ 3 milioane de minori cu vârsta cuprinsă între 13 şi 17 ani utilizează zilnic Facebook – o cincime din totalul utilizatorilor britanici. Şi chiar dacă reţeaua socială este interzisă copiilor cu vârsta mai mică de 13 ani, un sfert dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 8 şi 12 ani intră zilnic pe Facebook.
Diageo va cheltui anul viitor aproximativ 6,5 milioane de lire pentru a face reclamă pe Facebook. Firma a realizat deja acest lucru în SUA şi a declarat că vânzările au crescut cu 20%.
Directorul de activităţi profesionale din cadrul Asociaţiei Medicale Britanice, Dr Vivienne Nathanson, a declarat: „Ne îngrijorează foarte mult această afacere. Ştim că a crescut foarte mult consumul băuturilor alcoolice şi mai ştim că foarte mulţi copii stau zilnic pe Facebook. Accesul lor la piaţa băuturilor alcoolice este foarte greu de restricţionat. Asta arată cât de mult trebuie reglementată industria băuturilor alcoolice”.
Profesorul Linda Bauld, expert în problemele legate de alcool la Universitatea Stirling din Scoţia, a declarat: „Companiile ca Diageo îşi doresc să recruteze noi consumatori din rândul tinerilor folosindu-se de Facebook. Este responsabilitatea celor de la Facebook de a se gândi cu privire la cine poate face reclamă pe site-ul lor.
Dr Nick Sheron, specialist în probleme legate de alcool şi boli de ficat la Universitatea Southampton, a declarat: „Nu există controale adecvate. Tot ce trebuie să faci este să introduci o altă dată de naştere. Cred ca Diageo sunt conştienţi de faptul că Facebook este utilizat cu precădere de către tineri”.
Purtătorul de cuvânt al Diageo a declarat: „Colaborarea noastră cu Facebook ţine de codul intern de marketing global, prin urmare trebuie să ne supunem tuturor legilor, ordonanţelor şi codurilor industriale de marketing responsabil.”
Un oficial al Facebook a declarat: „Spre deosebire de televiziune, afişe stradale sau ziare, Facebook oferă potenţialilor clienţi abilitatea de a ţinti un public precis, în conformitate cu vârsta dorită. Facebook deţine mijloacele pentru ca reclamele la băuturi alcoolice să fie văzute doar de către cei cu vârsta mai mare de 18 ani”.