Conducerea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta a organizat ieri o conferinta de presa pentru a prezenta situatia reala a organizarii licitatiei pentru inchirierea incineratorului din portul Constanta.
Incineratorul, amplasat la Poarta 6, face parte dintr-un plan mai amplu prin care CNAPMC doreste sa respecte normele internationale de mediu in vigoare. La licitatie s-au prezentat doua firme, SC Rosal Ecologic & Recycling Systems Bucuresti si SC Eco Fire Sistems Constanta, ambele oferind aceeasi suma pentru inchirierea lunara a incineratorului: 21.000 de euro. Directorul general al CNAPMC, Mircea Banias, a precizat ca cea de-a doua societate a conditionat plata sumei de asigurarea unei cantitati minime de deseuri. In aceste conditii, castigatoarea licitatiei a fost desemnata firma bucuresteana. Ambele firme au ca activitate principala „colectarea si tratarea altor reziduuri”, care corespund codului CPSA 9002. Mircea Banias a mai spus ca firma care a pierdut licitatia avea o cifra anuala de afaceri de putin peste 20.000 de euro, in timp ce societatea bucuresteana are in derulare contracte de aproximativ doua milioane de euro.
Normele de mediu, respectate
Directorul general al CNAPMC a precizat ca, potrivit legii, inchirierea de bunuri proprii nu presupune organizarea unei licitatii. „Am dorit sa facem o licitatie pentru a obtine cel mai bun pret posibil”, a explicat Mircea Banias. Procedura a fost aceeasi ca pentru toate evenimentele de acest fel organizate de administratia portuara. Conducerea institutiei s-a declarat multumita de pretul primit, in conditiile in care incineratorul, care beneficiaza de tehnologie de ultima ora, a costat 2,5 milioane de euro. Activitatea firmei castigatoare va fi monitorizata strict de agentiile abilitate de mediu, in conditiile in care aici se incinereaza reziduuri periculoase. Pana in prezent, la sediul CNAPMC nu s-a depus nici o contestatie in ceea ce priveste modalitatea de desemnare a licitatiei sau de desemnare a castigatorului.