3.5 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSpecialAfacerea anului: importul masinilor de lux din SUA

Afacerea anului: importul masinilor de lux din SUA

» Datorita diferentei de curs dintre euro si dolar, preturile sunt mai avantajoase la dealerii americani decat la cei europeni, iar romanii nu ezita sa cumpere Hummer, Mustang sau Corvette.

Din ce in ce mai multi oameni din Romania sunt interesati sa-si aduca masini din Statele Unite ale Americii. In special masini de lux, a caror valoare depaseste 40.000 de euro. Principalele considerente pentru care cumparatorii "de lux" opteaza pentru o masina adusa din America sunt pretul mai scazut si dotarile pe care le au in plus masinile de peste Ocean. Dealerii romani cu care am stat de vorba spun ca vand, in medie, cam cinci masini de lux pe luna, aduse din State. Pe langa Mercedes si BMW, cele mai solicitate modele, romanii mai opteaza si pentru masini mai excentrice, modele specific americane: Toyota FG Cruiser, Hummer Patriot, Ford Mustang sau Corvette.

Rata de schimb, oportunitate de afaceri
Pretul redus al masinilor se datoreaza in primul rand cursului avantajos de schimb dintre moneda americana si cea europeana.
Deprecierea dolarului fata de euro, dar si dificultatile prin care trece economia americana au ieftinit cu pana la 20% masinile de peste Ocean.
Aflati intr-un moment de mare dificultate, dealerii auto din Statele Unite sunt nevoiti sa reduca preturile. si, in ciuda taxelor si a batailor de cap pe care le aduc astfel de importuri, pentru cativa dealeri romani afacerea se dovedeste rentabila.
Au aparut deja clienti care se intereseaza pe diverse forumuri de pe internet de taxele ce trebuie platite si de modul practic de a aduce o masina de peste Ocean.

Lux full option, de la 30.000 de euro
Unul dintre dealerii de masini din State este Mircea Cos, care ne-a explicat de ce opteaza pentru piata auto americana. "In primul rand se aduc masini din America pentru castig. Este diferenta de pret dintre euro si dolar. Dar este vorba numai despre masini care costa peste 40.000 de euro. Ca sa merite. Deci numai masini din clasa de lux: Mercedes, BMW, Ford Mustang, Corvette. Masinile sunt si second hand, dar si noi. Cum vrea clientul. Oricum, diferenta de pret este semnificativa. Daca luam ca exemplu un Mercedes ML 320 CDi nou, in Romania este cincizeci si ceva de mii. Cu optiuni, piele, navigatie si altele, ca sa-l faci full, te duce la 90.000 mii de euro. Din State il iei full option cu 50.000 de euro. Cu taxe, te duci pe la 60.000 de euro",
ne-a explicat Mircea Cos. Preturile masinilor care se gasesc pe internet sunt de-a dreptul atragatoare: un Mercedes sau un BMW cu toate optiunile incluse (full option) pleaca de la 30.000 de euro.

57.000 de euro, un X5 cu de toate
Un alt dealer de masini specializat pe importuri din America, are o oferta, de asemenea, sub pretul pietei europene. Adrian Parjol, reprezentantul comercial al firmei, ne spune ca importurile de peste Ocean mai au un avantaj: masinile sunt net superioare calitativ.
"Difera mult motorizarea. Calitativ sunt superioare. Americanii lucreaza numai in piele, sistemele audio sunt mult mai bune. Masinile sunt mult mai bine lucrate decat cele fabricate in Europa. In schimb, consumul este mai mare, pentru ca la americani nu prea este – sau, ma rog, nu era – o problema costul carburantilor."
Pe langa aceste avantaje, de fapt pretul este cel care determina europenii sa devina clientii dealerilor de peste Ocean.
"La noi, un BMW X5 cu 0 kilometri, cu toate optiunile, este 57.000 de euro. Cu toate taxele platite. Aceeasi masina la dealeri europeni, fabricata pentru Europa, sare de 65.000 de euro", spune Adrian Parjol.

Taxe mai avantajoase la Dortmund
Costul transportului este diferit, in functie de portul unde vrei sa aduci masina si de containerul cu care este adusa. Dealerii romani spun ca un loc intr-un container de doua masini costa aproximativ 2.500 de dolari. Un container de o singura masina costa in jur de 4.000 de dolari. Preturile sunt pentru Portul Constanta, iar transportul dureaza cam o luna. Majoritatea celor care isi aduc masini prefera insa porturile din Germania, cu precadere Dortmund. Motivul ar fi ca statul german percepe taxele vamale in functie de valoarea trecuta pe factura de vanzare. La Constanta, vama romana – spun dealerii – percepe zece la suta taxa vamala, in functie de pretul de catalog. Mircea Cos, se plange de taxele romanesti.
"La Constanta nu stiu daca ajung cateva masini pe luna. Doar cei care nu stiu si aduc prima data se lasa pacaliti. Noi mergem in Germania, ne rugam de nemti, cu programare, si totul e bine. Ne chinuim putin, dar asta e. Nu este normal ce fac romanii, daca gasesti un chilipir – lucru dupa care alergam toti – sa te vamuiasca la valoarea din catalog."
Un alt motiv pentru care romanii prefera porturile din Germania este ca pana la Dortmund transportul este mai ieftin decat pana la Constanta. Dupa achitarea taxelor vamale, urmatorul pas este achitarea TVA, de 19%. Cu toate taxele puse la socoteala, o masina adusa din SUA ajunge cam cu 30% mai scumpa decat pretul de achizitie de la sursa.

Importul nu e simplu!
Totusi, costurile pentru importul in Romania nu sunt deloc de neglijat. Daca masina este noua si este fabricata in afara Statelor Unite, o prima taxa ar trebui platita statului american, care te obliga sa o inmatriculezi acolo si sa platesti zece la suta din valoarea ei. Daca masina este second hand sau de productie americana, taxa este de numai 200 de dolari si reprezinta contravaloarea numerelor provizorii, valabile o saptamana, pentru ca masina sa poata fi transportata de la dealer la transportator.
Exista si dezavantaje ale celor care importa masini. Timpul indelungat de asteptare, de peste o luna, chiar doua, este un impediment, pentru ca incetineste rulajul banilor in afacere. Faptul ca unele firme nu asigura garantie masinilor este, de asemenea, un dezavantaj. Americanii ofera de obicei asa-numita garantie continentala, valabila doar pe continentul nord-american. Cand masina ajunge insa in Europa, acea garantie nu mai functioneaza.

Cele mai citite

Facturile lui Marcel Ciolacu zboară spre necunoscut: suspiciuni majore privind autenticitatea

Facturile sunt emise de Nordis Travel SRL, însă detalii importante precum numărul, data exactă a facturilor și informațiile despre zboruri lipsesc sau au fost...

București-Ilfov, regiunea cu cel mai scăzut risc de sărăcie din Uniunea Europeană

Cele mai mari riscuri de sărăcie au fost înregistrate în regiunea ultraperiferică franceză Guyane, Calabria și Sicilia Regiunea București-Ilfov este lider european în ceea ce...

Energia vântului aduce magie de Crăciun: Exporturi record de curent electric pentru România

Conform datelor Transelectrica, zilele propice pentru producția eoliană au fost rare în 2024 România s-a bucurat de un surplus energetic semnificativ în dimineața zilei de...
Ultima oră
Pe aceeași temă