» "Asa cum o demonstreaza fiecare detaliu, Insignia reprezinta rezultatul determinarii noastre de a dezvolta o masina care sa combine design-ul atractiv, cu o dinamica excelenta si tehnologia de ultima ora" (Hans H. Demant, Managing Director Opel)
In numarul trecut al suplimentului RPM, v-am prezentat, in premiera, primele fotografii-spion ale noului model Opel, Insignia. Difuzarea acestora pe diferite canale media a dat peste cap planurile de lansare ale Opel, constructorul german de sub aripa General Motors vazandu-se nevoit sa dea publicitatii mult mai devreme decat isi programase kit-ul oficial de presa.
Prin prezentarea noului Insignia, Opel inchide un capitol important din cartea sa de istorie, intitulat Vectra. In ultimii 18 ani, cele trei modele Vectra, "A" (1990-1996), "B" (1997-2002) si "C" (2003-prezent), s-au emancipat si au reusit sa se impuna prin fiabilitate, performante si design. si acum imi aduc aminte cu placere de SFI-ul de 2.0 litri si 150 CP, montat pe Vectra "A". Ce mai tragea motorasul ala… Ehe, gata cu melancolia!
Insignia propulseaza Opel intr-o noua era, cu o masina complet noua, un nume nou si o emblema redesenata, ce aduce putin cu cea a fratelui vitreg Vauxhall (modelele Opel se produc sub numele Vauxhall in Marea Britanie). Atat sedan-ul, cat si hatchback-ul isi vor face debutul oficial pe piata in aceasta vara, in cadrul British International Motor Show, desfasurat la Londra. Iar noul model va avea multe de demonstrat, daca avem in vedere incarcatura emotionala generata de Vectra. Design-ul lui Insignia poarta semnatura Centrului European de Dezvoltare al GM din Rüsselsheim (Germania). In primul rand, sar in ochi acoperisul plonjat, in stil coupé, blocurile optice fata si spate, cu un design rafinat si extrem de expresiv, si liniile puternice de pe laterale. De asemenea, arhitectura avangardista a exteriorului se regaseste si in interior, artificiu ce va fi prezent la toate modelele viitoare Opel.
Blocurile optice fata nu sunt insa numai atractive din punct de vedere al design-ului, ci vin dotate cu sistemul AFL (Adaptive Forward Lighting), un sistem ce permite farurilor sa se autoregleze in noua pozitii diferite, in functie de circumstante. De asemenea, luminile de zi au la baza tehnologie LED, ceea ce conduce la un consum mai scazut de energie si la emiisii de CO2 apropiate de zero (luminile de zi normale emit aproximativ 6g CO2/km).
Noul Opel Insignia va fi disponibil cu tractiune (fata) sau, atentie (!), cu tractiune integrala. Asta da noutate! De la Vectra "A", n-am mai auzit de asa ceva… Paleta de motorizari initiala va cuprinde sapte propulsoare, patru pe benzina, cu puteri cuprinse intre 115 si 260 CP, si trei Diesel, cu injectie directa (110-160 CP).