Amenajarea turistica a insulei simian din vecinatatea Drobetei Tr. Severin, acolo unde a fost stramutata dupa 1967 si reconstruita in parte cetatea Ada-Kaleh, aflata acum intr-un avansat stadiu de degradare, a revenit in actualitate. Reprezentantii societatii Safcar Rom SRL au sosit in Mehedinti pentru a-si reinnoi angajamentul, prevazut in urma cu doi ani intr-un contract, de a investi in posibilul viitor paradis al Dunarii, intr-o prima faza, 5 milioane de euro.
La momentul semnarii contractului de asociere pe o perioada de 49 de ani intre Consiliul Judetean Mehedinti si firma romano-turceasca au existat mai multe controverse, semnalate la vremea respectiva de cotidianul nostru, privind seriozitatea investitorului si, implicit, materializarea stufosului proiect. Suma promisa de investitor trebuia sa fie suficienta pentru construirea unui minihotel, a unui restaurant, a mai multor case turcesti, amenajarea unei gradini botanice, a unor terenuri de sport, a poligonului de trageri cu arcul, bazine de inot, miniamenajari peisagistice (cascade cu apa, stanci, minipadure), spatii de tratament, recuperare medicala, spatii educationale, cazinou si alte obiective. Peste toate acestea se adaugau magazinele de artizanat, ceainariile, cafenelele si buticurile din incinta cetatii, precum si realizarea infrastructurii, amenajarea si punerea in functiune a pontonului de acostare a navelor, construirea unui teleferic care sa lege insula de malul romanesc al fluviului, a unui helioport, alimentarea cu energie electrica, cu apa potabila, fose ecologice, amenajarea unui parc tematic, toate pe 14 hectare. La doi ani dupa semnarea contractului, promisiunile frumoase nu s-au materializat.
Localnicii sustin ca "Safcar Rom" SRL a scos bani buni dupa ce a adus la suprafata epavele unor nave scufundate in Dunare, printre care si cea a convoiului "Osbei" naufragiat langa insula simian in timpul razboiului.