Răniţii din accidntul din Muntenegru vor fi chestionaţi, în spitalele în care sunt internaţi, de poliţişti de la Serviciul Omoruri al Poliţiei Române şi de doi procurori, urmând ca, atunci când sunt apţi, să fie audiaţi la Parchetul General, au declarat oficiali din poliţie, citaţi de Mediafax.
Echipa de 12 poliţişti de la Serviciul Omoruri va fi coordonată de chestorul Viorel Vasile, şeful Direcţiei de Investigaţii Criminale, din Poliţia Română, au precizat sursele citate.
Poliţiştii şi procurorii vor discuta cu pacienţii şi vor întocmi procese verbale, audierile urmând să aibă loc, când victimele se vor putea deplasa, la Parchet.
Un autocar cu turişti români a căzut într-o prăpastie de pe podul Grlo din Muntenegru, duminică seara, în urma accidentului pierzându-şi viaţa 18 persoane, iar ceilalţi 29 de pasageri fiind răniţi.
Un copil muntenegrean care era pe pod a fost acroşat uşor de autocar şi a fost rănit.
Parchetul General face o anchetă în cazul accidentului, sesizându-se din oficiu pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Secţia de urmărire penală şi criminalistică a Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie va cere sprijinul autorităţilor din Muntenegru în acest caz, au precizat reprezentanţii instituţiei.
Ancheta autorităţilor din Muntenegru a relevat până acum că, în momentul în care autocarul a ieşit dintr-un tunel rutier, carosabilul era umed şi este posibil ca şoferul să fi fost incomodat scurt timp de lumina foarte puternică a soarelui, pierzând controlul asupra vehiculului, în curbă, scrie miercuri presa din Muntenegru.
În aceste condiţii, la care se adaugă viteza care nu era adaptată la acel segment de drum, şoferul probabil a pierdut controlul asupra vehiculului, a pătruns pe contrasens, pentru că exista o curbă uşoară, a rupt balustrada de securitate a podului şi a căzut în prăpastie.
Anchetatorii analizează această ipoteză pe baza declaraţiilor supravieţuitorilor şi altor martori.
Autorităţile din Muntenegru au găsit tahograful autocarului românesc căzut în prăpastie, iar datele dispozitivului vor fi decodificate pentru a se stabili parametrii de circulaţie în momentul accidentului şi cine se afla la volan.
Numeroşi supravieţuitori susţin că şoferul circula cu viteză destul de mare. Limita de viteză pe acel segment de drum este de 40 de km/h, mai scrie presa din Muntenegru.
Unul dintre pasagerii accidentaţi în Muntenegru a declarat, luni, pentru Ştirile Pro TV, că în momentul producerii accidentului şoferul era într-o depăşire la intrarea într-un viaduct şi deşi limita de viteză era de 50 km/oră, el avea în jur de 90 km/oră.