17.4 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialAccident grav pe A1 în urma oboselii la volan

Accident grav pe A1 în urma oboselii la volan

Traficul rutier pe sensul Bucureşti-Piteşti al autostrăzii a fost reluat după mai mult de nouă ore, timp în care circulaţia a fost deviată pe rute ocolitoare, în urma accidentului în care au fost implicate o cisternă încărcată cu 60 de tone de motorină şi un camion cu stupi de albine.
Potrivit şefului Poliţiei A 1, comisar-şef Emilian Buican, drumarii şi poliţiştii, împreună cu proprietarul celor 92 de stupi cu albine, au urcat camionul cu încărcătură pe o platformă, transportându-l la aproximativ 30 de metri de autostradă, de unde în cursul nopţii îşi vor relua deplasarea spre localitatea de destinaţie, comuna argeşeană Pietroşani.
„S-a reuşit recuperarea acestei încărcături apicole de către proprietarul stupilor, după mai multe ore. A fost o operaţiune dificilă în condiţiile în care la lumină albinele au devenit active şi puteau periclita siguranţa în trafic. Camionul cu stupi a fost dus pe o platformă la kilometrul 64, la 30 de metri de autostradă, iar de acolo se va continua deplasarea la căderea nopţii. În ceea ce cisterna, aflată şi aceasta tot la kilometrul 64, s-a renunţat la tractarea ei până la Bucureşti, la faţa locului venind un alt cap tractor care se va cupla la recipient şi, cu alt şofer, se va deplasa spre Sibiu, localitatea iniţială de destinaţie a transportului”, a declarat şeful Poliţiei A 1.

Ce s-a întâmplat?

Două persoane au murit, iar alte două au fost rănite, după ce o cisternă încărcată cu 20 de tone de motorină a lovit un camion în care se aflau peste 90 de stupi cu albine, pe Autostrada Bucureşti – Piteşti, în urma accidentului traficul fiind blocat pe sensul dinspre Capitală.
Accidentul s-a petrecut în jurul orei 04.00, la kilometrul 60 al autostrăzii, pe sensul Bucureşti-Piteşti, după ce şoferul unei cisterne încărcate cu 60 de tone de motorină a adormit la volan, iar autovehiculul a izbit din spate un camion încărcat cu 92 de stupi cu albine.
În urma impactului şoferul camionetei cu stupi a murit pe loc, iar doi pasageri din această maşină şi şoferul cisternei au fost răniţi.

Şoferul cisternei cu combustibil este în stare gravă, fiind internat la Spitalul Judeţean din Târgovişte, iar celălalt bărbat rănit este internat la spitalul din Găeşti.

La locul accidentului au ajuns mai multe ambulanţe, dar şi echipaje ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), pompierii militari stropind recipientul cisternei încărcate cu motorină pentru a preveni o explozie.
În urma accidentului, traficul pe sensul Bucureşti-Piteşti a fost blocat şi deviat de la kilometrul 49 al autostrăzii, pe DN 61 Găeşti-Ghimpaţi şi pe un drum judeţean prin localităţile dâmboviţene Potlogi şi Pitaru, până la DN 7 Bucureşti-Piteşti.
De asemenea, în urma accidentului o parte din stupii cu albine s-au răsturnat pe şosea.

Cine sunt adevăraţii vinovaţi?

Şoferi profesionişti au declarat pentru RL că patronii firmelor de transporturi rutiere îşi plătesc angajaţii cu sume minime, de 500-700 de lei, dându-le diferenţa cash, fără un contract care să justifice încasarea banilor. Plata „la negru” se face în funcţie de numărul de ore prestate de aceştia. Ca urmare şoferii sunt „stimulaţi” să efectueze cât mai multe ore de condus. Prezenţa la bordul vehiculelor comerciale a tahografelor ce arată timpii de condus şi odihnă efectuaţi (impuşi prin legislaţia în domeniu) nu este o problemă, deoarece prin diferite artificii şoferii păcălesc indicaţiile aparatelor. Reglementarea situaţiei în sensul eliminării plăţii la negru, verificării timpilor efectivi de conducere, revine Ministerul Transporturilor şi Inspecţiei Muncii. Acestea însă nu cunosc sau, cel mai probabil, închid ochii în faţa acestui sistem.

Doru Cireasa
Doru Cireasa
Doru Cireasa
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă