Studenţii din România vor avea acces la programe internaţionale de certificare în marketing ale Chartered Institute of Marketing, în acest sens fiind încheiat un parteneriat între Universitatea din Bucureşti şi Oxford College of Marketing în urma căruia va funcţiona şi Institutul de Marketing.
Universitatea din Bucureşti precizează că primii beneficiari ai acestui parteneriat vor fi, începând cu acest an universitar, masteranzii înscrişi la programul de studii „Consultanţă şi Expertiză în Publicitate”, din cadrul Facultăţii de Litere a Universităţii din Bucureşti.
Ca urmare a acestui parteneriat, Universitatea din Bucureşti a devenit centru de studiu acreditat al Chartered Institute of Marketing pe piaţa din România iar studenţii vor fi pregătiţi pentru a susţine examenele impuse de organizaţia britanică, obţinând astfel şi recunoaştere internaţională într-un domeniu complementar.
„Pentru a veni în sprijinul absolvenţilor şi/sau masteranzilor de la alte facultăţi din România, care doresc să obţină calificări cu recunoaştere internaţională în domeniul marketingului, Universitatea din Bucureşti şi Oxford College of Marketing lansează, ca interfaţă de suport, Institutul de Marketing. Această nouă entitate va permite accesul liber la toate modulele digitale necesare pentru obţinerea certificării internaţionale şi, în plus, va oferi sprijin local pre şi post înscriere”, se arată în comunicatul remis, marţi, agenţiei Mediafax.
Chartered Institute of Marketing (CIM) are o istorie de peste o sută de ani, oferind singurele programe de calificare în marketing cu recunoaştere internaţională.
„Este un pas firesc pe care l-am făcut în continuarea eforturilor noastre de internaţionalizare, pentru a asigura o maximă competitivitate a studenţilor noştri pe piaţa muncii. Universitatea noastră a fost recent clasificată drept universitate de cercetare avansată şi căutăm parteneri puternici pe piaţa internaţională pentru a ne păstra poziţia de vârf între instituţiile de educaţie din România. Am lansat aceste cursuri şi pentru a completa pregătirea academică cu cea practică, cât mai conectată la ceea ce cer angajatorii”, a declarat conf. univ. dr. Adela Rogojinaru, director al programelor de comunicare şi relaţii publice ale Facultăţii de Litere.
Masteratul de „Consultanţă şi Expertiză în Publicitate” funcţionează în cadrul Facultăţii de Litere, Departamentul „Ştiinţe ale comunicării” şi a obţinut acreditare ARACIS în anul 2007, ca program de profesionalizare (masterat profesional). Printre absolvenţi se numără profesionişti de succes în domeniul marketingului şi comunicării, angajaţi în companii de prestigiu din ţară şi străinătate.