Academicianul Solomon Marcus consideră că, în școala românească, manualul "îl agresează pe copil", întrucât prezintă prea multă informație, informează Digi24.
"Fiecare pagină de manual îl agresează pe copil. Cuvântul-cheie este agresiunea”, a declarat Solomon Marcus.
Academicianul spune că a analizat personal câteva manuale – de biologie, geografie și istorie. În acestea, "copilul e pus în situaţia de a primi, păstra şi reproduce un număr imens de informaţii, care te sperie. Într-un manual de geografie sau biologie, numai pe o pagină ai câteva zeci de termeni noi care sunt supuşi unor clarificări din diverse puncte de vedere, descrieri, observaţii".
Academicianul consideră că elevii nu trebuie obligați să memoreze, ci să-și dezvolte "capacitatea de a tria şi organiza lucrurile în jurul unor idei".
"În caz contrar, suntem pierduţi. Problema nu e doar a învăţământului, e una generală a societăţii", avertizează academicianul.