Lucrările costă peste 12 milioane de lei, vor fi suportate în întregime din bugetul de stat şi vor fi gata în 24 de luni.
Autorităţile locale din Constanţa au demarat, ieri, lucrările de reabilitare a podului IPMC. „Începe munca. Valerică, secretarul de stat pe care noi l-am trimis la Bucu-reşti – ţin să-i mulţumesc în mod deosebit – a luat ca primă temă rezolvarea acestui pod, şi uite că a dus-o a bun sfârşit, în sensul în care sunt banii, s-a făcut licitaţia şi încep lucrările astăzi (n.r. – ieri)”, a spus primarul Radu Mazăre, referin-du-se la secretarul de stat Valentin Preda, fostul său consilier din primărie. Valoarea lucrărilor este de 12.216.480 de lei, cu TVA inclusă. Banii provin de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, iar plata se va face eşalonat, în funcţie de avansul lucrărilor. Acestea constau în reabilitarea în totalitate a podului, de la refacerea zonelor de beton degradat la refacerea structurii şi la montarea de borduri înalte. Lucrările ar trebui să fie gata în data de 25 noiembrie 2014.
Podul IPMC a fost degradat pentru că cea mai mare parte a traficului greu care ajungea în Portul Constanţa trecea pe aici. Autorităţile locale au spus în mai multe rânduri că nu au bani să îl repare şi că Ministerul Transporturilor ar trebui să facă acest lucru, pentru că este folosit de şoferi din întreaga ţară. Podul a trecut de mai multe ori din administrarea locală spre cea centrală, dar nu s-a reuşit alocarea de fonduri pentru începerea lucrărilor. Specialiştii au atras de mai multe ori atenţia că circulaţia pe pod este periculoasă, acesta putând ceda oricând. De altfel, anul trecut mai multe grinzi s-au desprins şi au căzut în curtea unui constănţean.
Lucrările au fost câştigate, prin licitaţie, cu cel mai bun preţ, de firma Vega 93 din Galaţi. Aceasta îi aparţine lui Cornel Istrate şi este recunoscută ca fiind o firmă din clientela PSD. Compania a câştigat mai multe licitaţii în Galaţi şi în fieful lui Marian Oprişan, Vrancea.
Autostrada a rezolvat problema
Finalizarea Autostrăzii Soarelui a mutat presiunea de pe podul IPMC. Tirurile care vin sau pleacă din port folosesc această rută acum şi nu mai intră prin oraş, ci pot ajunge până la intrarea în port prin Agigea. Aici mai trebuie construită însă o bretea care să lege efectiv autostrada de port. În aceste condiţii, podul IPMC va fi folosit în special de constănţeni, iar în lipsa traficului greu sunt şanse ca acesta să reziste în timp, după reabilitare.