Începând de astăzi va fi reluată circulația tramvaielor și a autobuzelor pe viaductul care face legătura între oraș și platforma siderurgică ArcelorMittal, după doi ani în care a fost interzis inclusiv accesul pietonilor după ce un pilon a fost șubrezit și exista riscul prăbușirii.
Primarul Marius Stan și country managerul ArcelorMittal, Ionel Borș, au redeschis oficial circulația pe viaduct printr-o cursă cu tramvaiul. A fost efectuat un minimum de lucrări, care au costat 120.000 de euro, dar consolidarea viaductului ar costa aproximativ 10 milioane euro.
„Putem spune că viaductul e funcțional, dar vreau să punctez că noi am făcut o simplă reparație. Nu am făcut o modernizare totală pentru că ar fi costat enorm de mult, milioane, milioane pe care vrem să le accesăm pe bani europeni. Am avut o expertiză la ultimul pilon de sprijin, expertiză făcută de specialiști de la București. Expertiza ne-a spus să lucrăm acolo. În plus, s-a lucrat și la devierea apelor pluviale care afectau baza pilonului”, a declarat Marius Stan. La Galați au existat controverse în ceea ce privește finanțarea lucrărilor, mulți susținând că și ArcelorMittal ar trebui să pună bani, pentru că viaductul e important și pentru activitatea combinatului, însă administrația ArcelorMittal spune că viaductul nu a aparținut niciodată combinatului.
„Compania noastră reaminteşte faptul că viaductul nu este şi nu a fost în proprietatea ArcelorMittal, ci aparține municipiului Galați”, se spune într-o declarație de vineri a administrației ArcelorMittal. Country managerul ArcelorMittal a mulțumit municipalității pentru reluarea circulației: „Nu ai cum să te implici atât timp cât nu este obiectivul nostru, dar înainte de toate țin să mulțumesc autorității locale, primarului, că am reușit să redeschidem traficul pe viaduct, ceea ce ușurează foarte mult situația, nu numai pentru combinat, pentru că mai sunt 40 de societăți în zona platformei”, a spus Ionel Borș. Viaductul de 1,5 kilometri ce face legătura între oraş şi combinatul ArcelorMittal a fost construit în perioada 1966-1969. Structura construcţiei a fost afectată de intemperii și de cutremurele din 1977 şi 1986.
„Dai drumul la viaduct, îți dau abur tehnologic”
De fapt, s-a ajuns la o înțelegere. De trei luni, 60.000 de familii din Galați cu apartamentele racordate la sistemul centralizat nu au apă caldă din cauza falimentării sistemului de termoficare. Nu exista posibilitatea furnizării apei calde din cauză că CET-ul a intrat în insolvență și e oprit. Combinatul ArcelorMittal a finalizat în martie o investiție de 7 milioane euro în echipamente care produc aburul tehnologic necesar combinatului. Acum, apa caldă necesară orașului va fi preparată cu abur tehnologic livrat de ArcelorMittal. Între municipalitate și administrația ArcelorMittal a existat o înțelegere de genul „dai drumul la viaduct, îți dau abur tehnologic”.