11.5 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăSpecial80% din defectiuni sunt provocate de pirati

80% din defectiuni sunt provocate de pirati

Chiar daca in acest moment trebuie sa parcurga o veritabila cursa printre taxele impuse de stat, restrictiile legislative si pregatirile pe care trebuie sa le faca pentru momentul integrarii in Uniunea Europeana, principalii operatori de cablu din Romania spun ca aceasta industrie se va dezvolta puternic in perioada urmatoare, iar calitatea serviciilor va creste. In opinia marilor jucatori, o buna parte din defectiunile care apar in acest moment in retelele de cablu sunt generate de cei care se conecteaza ilegal. „Peste 80% din defecte provind din interventiile neautorizate asupra retelelor noastre. Este foarte complicat sa ne protejam retelele de interventiile celor care vor sa cupleze ilegal si de aceea apelam la tot felul de artificii tehnice. Cand va fi pusa in aplicare prevederea referitoare la sanctionarea penala a furtului de semnal, probabil ca lucrurile vor fi rezolvate in buna masura. Pana atunci, este foarte complicat sa-l dai in judecata pe cel care a furat semnal pentru un prejudiciu lunar de 200.000 lei”, a afirmat Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu (ACC), cu prilejul deschiderii celei de-a zecea editii a Conventiei Nationale de Comunicatii prin Cablu. Deocamdata, cu o medie lunara de 5,5 euro, tariful pentru cablu din Romania este mai mic decat cel din Bulgaria sau Moldova (7-8 euro).

Taxare excesiva

Operatorii de cablu s-au plans de taxarea excesiva a acestei industrii, situatie care diminueaza capacitatea investitionala si de modernizare. „Introducerea TVA pentru serviciile de cablu a fost simtita in primul rand de clienti, care au perceput ca acesti bani reprezinta o majorare a taxei pentru cablu, si nu o suma incasata de stat. Noi am incercat sa impingem momentul introducerii TVA cat mai aproape de ziua aderarii, dar mai mult decat atat nu s-a putut. TVA pe cablu nu este o inventie romaneasca, fiind preluat modelul din UE. Oricum, noi stim ca trebuie sa tinem pretul cat mai jos, pentru ca orice majorare inseamna imediat o pierdere de clienti”, a mai spus Radu Petric.
O alta problema a industriei este generata de schimbarea frecventa a Legii cinematografiei si a Legii drepturilor de autor. „In medie, aceste legi se schimba la doi-trei ani. Anul trecut, de exemplu, legea limita la maximum 2% din abonament taxa pentru drepturile de autor. Acum se vorbeste de eliminarea plafonului maxim, ceea ce va arunca lucrurile in aer. S-a modificat prin ordonanta si Legea cinematografiei, fiind introdusa o taxa de 1% pentru Fondul National al Cinematografiei. Acesta este un fond national si noi credem ca trebuie finantat la nivel national, si nu doar de abonatii la cablu. In cele din urma, cel care plateste orice taxa noua este abonatul”, au mai explicat oficialii ACC.

Chiria pentru stalpi, pana la 15% din abonament

Taxa pe o care o platesc operatorii de cablu pentru utilizarea stalpilor diversilor operatori reprezinta un procent cuprins intre 4,5 si 15% din valoarea finala a abonamentului. „Ministerul Comunicatiilor a pregatit o reglementare pentru acest domeniu. Noi credem ca aceasta este o resursa limitata, pentru ca nu putem intercala noi stalpi pe strada sau nu putem duce mai multe randuri. Aceasta resursa trebuie insa partajata corect. Vrem un tarif corect si echitabil pentru toti operatorii, mai ales ca unii dintre detinatorii de stalpi vor sa intre pe piata transmiterii programelor video. RomTelecom se pregateste sa ofere programe video pe suport ADSL”, a mai apreciat Radu Petric. Operatorii cer reguli clare de exploatare a acestor elemente de infrastructura.

Investitii in pregatirea personalului

Toti marii operatorii si-au anuntat intentia de a investi masiv in pregatirea personalului propriu si in imbunatatirea infrastructurii pentru relatiile cu clientii. „Este o problema a intregii industrii de cablu, aceea de a oferi servicii de foarte buna calitate. Vom investi 6-7 milioane de euro in pregatirea personalului, modernizarea casieriilor si a serviciilor de relatii cu clientii. Un obiectiv important pe care il avem in vedere este fidelizarea clientilor”, a spus Richard Anderson, directorul general UPC Romania. Lipsa unor institutii specializate pentru pregatirea personalului a fost reclamata de toti marii operatori. „Daca din punct de vedere tehnologic suntem la nivel mondial, exista in continuare o problema reala in ceea ce priveste personalul care realizeaza contactul cu publicul”, a spus Alexandru Oprea, presedintele RCS.

Daniel Popa
Daniel Popa
Daniel Popa, sef departament Corespondenti
Cele mai citite

Avem 40.000 de joburi neocupate și 451.000 de șomeri

Piața muncii va fi afectată de îmbătrânirea populației, ponderea celor activi, de peste 65 de ani, va depăși 30% în 2035 Numărul locurilor de muncă...

Grupul FutureLife își extinde rețeaua din România prin achiziția clinicii Gynatal din Timișoara

Praga/Timișoara, 19 noiembrie 2024 – FutureLife, furnizor de top la nivel paneuropean de servicii de fertilizare in vitro (FIV) și genetică, care realizează anual...

Pariul lui Musk pe realegerea lui Trump, posibil cea mai de succes poziționare politică din istoria pieței de capital a SUA. Evoluția Tesla, un...

Acțiunile Tesla pot fi văzute și ca un simbol accesibil și cuantificabil al pariului îndrăzneț și câștigător al lui Elon Musk în favoarea realegerii...
Ultima oră
Pe aceeași temă