3.3 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024
AcasăSpecial70 de comenzi pe minut, pe Internet

70 de comenzi pe minut, pe Internet

Circa 70 de comenzi în fiecare minut sunt plasate pe Internet, iar valoare totală este de 10.783 lei, în primele cinci luni ale anului. Valoarea medie a coşului de cumpărături achitate online a înregistrat o creştere medie de 20%, potrivit datelor integratorului de plăţi PayU România.

„Primele 5 luni ale anului au adus o creştere cu peste 30% a numărului de tranzacţii achitate online de către clienţii magazinelor online româneşti. În acest context, principalele tendinţe din industrie anunţă schimbări importante în comportamentul de consum al utilizatorilor online”, se arată într-un comunicat al companiei, citat de Mediafax.

Astfel, spre deosebire de ultimii 3 ani, când valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut sub efectul diversificării gamei de produse achiziţionate online, în primele 5 luni ale acestui an, aceasta a crescut, în medie, cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cele mai mari evoluţii au avut loc pe segmentele turism, jucării, IT&C şi fashion, unde comanda medie s-a majorat cu 52%, 25% şi, respectiv, 12%.

"Evoluţia înregistrată pe toate segmentele arată o creştere a încrederii utilizatorilor în magazinele online şi o înţelegere a beneficiilor cumpărăturilor online. Evoluţia unor segmente precum cel al jucăriilor, unde valoarea medie o depăşeşte chiar şi pe cea din fashion şi se apropie de IT&C, este un alt mod prin care ne putem da seama că achiziţiile online nu mai reprezintă o excepţie, ci sunt parte integrantă din viaţa unui număr tot mai mare de oameni. De altfel, lunar, în sistemul PayU se înregistrează, în medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai mulţi ajungând să fie utilizatori recurenţi", a declarat Cristina Vrânceanu, strategic partnerships Executive PayU România.

Potrivit sursei citate, se înregistrează o creştere accelerată a comenzilor plasate de pe tablete şi smartphone-uri.

"Aproximativ 20% dintre comenzi sunt plasate de pe un astfel de dispozitiv. Jumătate dintre acestea sunt şi achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete", arată PayU.

Segmentul cu cea mai mare pondere a plăţilor online efectuate de pe un dispozitiv mobil este cel al magazinelor de fashion, care ajunge la 15%, însă cele mai mari evoluţii au fost înregistrate pe segmentele telecom (de la 2% în 2013 la 8% în 2014) şi utilităţi (de la 0,71% în 2013 la 6% în 2014).

Concomitent cu evoluţia numărului de tranzacţii efectuate de pe un dispozitiv mobil, creşte şi adopţia metodelor alternative de plată.

Astfel, cardurile cu rate continuă să crească în preferinţele de plată, înregistrând o creştere lunară de aproximativ 10%, iar numărul tranzacţiilor achitate prin iTransfer – metodă de plată prin internet banking cu confirmare instant – creşte cu aproximativ 30% în fiecare lună.

"Cardurile cu rate sunt alese în cazul achiziţiilor mai scumpe, valoarea medie pe carduri fiind cu peste 300% mai mare faţă de o tranzacţie obişnuită. Astfel, prezenţa acestei metode de plată poate aduce o creştere a vânzărilor. iTransfer este o metodă de plată pentru cei care vor să îşi asigure produsul plătind rapid, fără a utiliza însă cardul. Faptul că au o încredere crescută în interfaţa de internet banking a băncii se traduce, din nou, printr-o valoare medie mai mare cu 138% dar, în acest caz, creşterea vânzărilor provine mai ales din atragerea unui segment nou de utilizatori", a explicat Vrânceanu.

PayU este furnizor de soluţii comerţ electronic (eCommerce) integrate, deţinut de Naspers, un grup multinaţional, cu operaţiuni în 131 de ţări.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă