-2 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăSpecial20.000 de pensionari nu au primit talonul mov

20.000 de pensionari nu au primit talonul mov

Cele doua zile deschise publicului luni si joi s-au dovedit a fi cosmarul pensionarilor, dar si al functionarilor de la ghiseele caselor de pensii. Conducerea Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti a decis reluarea vechiului program cu publicul, luni-joi. Totusi, mii de varstnici continua sa stea la cozi uriase, cei mai multi pentru a-si primi de-acum faimoasele “taloane mov”. Acestea sunt cupoanele de pensii pe care trebuie sa le duca postasii acasa celor care au optat sa-si primeasca drepturile prin banca sau CEC.
Daca nu intra in posesia taloanelor mov timp de trei luni consecutiv, batranii isi pierd drepturile de pensie, fiind considerati decedati.
“Tot balamucul a inceput acum trei luni, iar pensionarii au intrat in panica. Posta ne-a returnat aproape 20.000 de taloane mov, motivand ca pensionarii nu au fost gasiti la domiciliu de postasi sau nu s-au prezentat la oficiile postale, care tin aceste documente doar 10 zile, dupa care le returneaza caselor de pensii”, spune directorul economic al Casei de Pensii Bucuresti, Costel Nedelcu. Acesta a adaugat ca  si-au rezolvat problema talonului doar o treime din pensionari. Multi varstnici s-au mutat intr-un alt sector sau au fost plecati o perioada mai indelungata.
Discutam cu unul dintre pensionarii care, venind joi dupa-amiaza la casa de pensii – ziua cand programul este prelungit pana la 18,30, a avut norocul sa nu stea la coada. “M-am mutat din sectorul 3 in sectorul 4 de mai multa vreme, dar pana in octombrie 2005 primeam talonul la Bancpost. Am vorbit si cu fostii vecini, dar postasul nu a vrut sa lase  avizul in cutia postala din vechea adresa. Am adus buletinul si  acum sunt linistit”, ne spune pensionarul Nicolae Burtan. Acesta este suparat ca a fost purtat pe drumuri de posta, unde a fost nevoit sa se duca de mai multe ori.
Am luat legatura cu presedintele Caasei Nationale de Pensii, Mihai Seitan, care ne-a declarat ca  pensionarii nu vor mai fi stresati cand lipsesc mai mult de trei luni. ”Suntem in curs de negociere cu Evidenta Populatiei, pentru a transmite automat datele in cazul decesului unui pensionar, astfel ca nu va mai fi nevoie de taloanele mov”, a mentionat  presedintele CNPAS. Seitan a precizat ca a fost constituit un grup de lucru, format din reprezentanti ai CPMB si  directori ai caselor de pensii din cateva judete din vestul tarii, pentru a reorganiza, din toate punctele de vedere, activitatea in Capitala, prima intalnire fiind joia trecuta.
Mihai Seitan a mai spus ca nu exista un termen-limita, dar se spera ca pana la sfarsitul acestui an schimbarile sa fie evidente, in special in relatiile cu publicul.

Ghisee speciale pentru taloane si cereri de plata prin banci

Directorul Nedelcu ne-a precizat ca s-a deschis la fiecare sector cate un ghiseu care se ocupa doar de eliberarea taloanelor mov, precum si primirea cererilor de plata a pensiilor prin card sau cont bancar. Pentru a veni in sprijinul pensionarilor care au ales aceasta modalitate de plata, doi reprezentanti ai Bancii Comerciale Romane preiau cererile luni si joi, intre orele 9,30 si 14,30, in holul Casei de Pensii din Vitan.
Programul de lucru cu publicul este: luni, marti miercuri intre orele 8,30 si 16,30, iar joi intre orele 8,30 si 18,30. Directorul CPMB mai spune ca au fost detasati de la Casa Nationala de Pensii 18 specialisti, pentru a ajuta la rezolvarea sesizarilor pensionarilor. Functionarii care sunt acum la ghisee vor putea ca in timpul programului cu publicul sa lucreze la dosarele de pensii, iar la ghiseu vor fi persoane specializate in relatiile cu publicul.

Cele mai citite

România-Cipru 4-1. Naționala va fi în urna a doua valorică pentru preliminariile Campionatului Mondial din 2026

România a încheiat cu o victorie campania excelentă din Nations League. Tricolorii s-au impus cu scorul de 4-1 împotriva reprezentativei din Cipru, pe Arena...
Ultima oră
Pe aceeași temă