In 2004 PSD vroia sa mai bage in reparatii alte 200 de milioane de euro
Autostrada Bucuresti-Pitesti este poate cel mai bun exemplu de cum functioneaza economia Romaniei. Repari intr-un loc si apar alte cinci gauri alaturi. Reabilitata in totalitate in perioada 1998-2000, contra sumei de 100 milioane euro, dupa nici sase luni, pe autostrada Bucuresti-Pitesti au aparut primele gropi. Schimbandu-se guvernarea, s-a facut mare tam-tam pe aceasta tema, autostrada fiind unul dintre subiectele de schimburi dure de replici intre Traian Basescu si Anca Boagiu, pe de o parte, fosti ministri ai Transporturilor, si Miron Mitrea, ministrul de resort din acea perioada. Dupa ce s-au efectuat reparatii in primavara anului 2001, iata ca in toamna anului 2002 au fost necesare din nou remedieri pe acelasi tronson de autostrada ce tocmai fusese reparat cu cateva luni in urma, si anume de la km 24 la km 46, pe ambele sensuri de rulare. In 2003, specialistii considera ca reparatiile care s-au facut in perioada 2001-2003, de peste 6 milioane euro, au fost bani aruncati „in vant”, deoarece de pomana s-a reparat stratul de uzura daca infrastructura a ramas aceeasi. In 2003 au reinceput lucrarile de reabilitare a aceleiasi portiuni de autostrada, cuprinsa intre km 24 si 46. In acea perioada, valoarea lucrarilor era estimata la 13-14 milioane euro. Bineinteles ca anul urmator gropile au reaparut. Fiind an electoral, nu
s-a mai facut mare lucru. Ultima decizie a fostei guvernari asupra autostrazii Bucuresti-Pitesti a fost de a o reface in totalitate. Aceasta decizie se lua in luna octombrie 2004, iar efortul financiar necesar ar fi fost de 200 milioane euro, dublu fata de cat a costat reabilitarea efectuata in perioada 1998-2000. Lucrarile ar fi trebuit sa se efectueze in parteneriat public-privat.
Astazi iata ca apare din nou pe tapet problema reabilitarii stratului de uzura al autostrazii. Si nu a refacerii ei. Ne intrebam cat vor dura lucrarile? Cat vor costa? Oare aceasta sosea a devenit o sursa de facut bani pentru fiecare guvernare?
Foto: Marian Vilau