Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: Observator

Transportul în comun din Capitală, gratis pentru elevi și însoțitorii pensionarilor

Societatea de Transport București (STB) va deveni, de anul viitor, total dependentă de subvențiile primite de la Primăria Capitalei. Edilul șef, Gabriela Vrânceanu Firea, va transforma transportul în comun în serviciu gratuit, din 2019.

Share

Marilena Dan 0 comentarii

Actualizat: 14.12.2018 - 15:28

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a votat un proiect al primarului Gabriela Firea prin care se acordă gratuitate elevilor până în 18 ani și însoţitorilor pensionarilor din Capitală la transportul în comun. Consilierii au votat şi un amendament prin care se menţionează faptul că de această gratuitate beneficiază şi elevii claselor a XI-a şi a XII-a.

Pensionarii circulau oricum gratuit, însă de acum înainte vor putea merge în mijloacele de transport ale STB însoțiți de o persoană care nu trebuie să achite nimic pentru acest serviciu. “Însoţitorul beneficiază de transport gratuit doar dacă pensionarul pe care îl însoţeşte are vârsta minim de 63 de ani în cazul femeilor şi 65 de ani în cazul bărbaţilor şi deţine un card de transport destinat călătoriilor cu însoţitor”, se arată în proiect. Motivarea PMB pentru această nouă pomană din bani publici este aceea că fiecare pensionar are nevoie de un însoțitor care să-l ajute să se deplaseze acolo unde are treabă, mai ales că este iarnă. În expunerea de motive se mai arată că pensionarii sunt o categorie vulnerabilă nu doar din punctul de vedere al stării de sănătate, ci şi al incluziunii sociale, iar „în cadrul măsurilor de protecţie şi asistenţă socială se impune implementarea unui proiect de asigurare a condiţiilor unui trai decent pentru pensionarii la limita de vârstă”.

Potrivit datelor oficiale, în București sunt înregistrați aproape 500.000 de pesionari. Cum fiecare va avea dreptul la un însoțitor, rezultă că 1 milion de persoane vor circula gratis cu STB (pe lângă alte categorii care au gratuitate), ceea ce va duce la supraaglomerarea mijloacelor de transport în comun, care și așa sunt aproape nefrecventabile.

În prezent, doar angajații din Capitală mai plătesc abonamente sau bilete la preț întreg, precum și persoanele aflate în tranzit. Studenții benefiază de reducere de 50%.  De anul viitor, însă, toți bucureștenii vor merge gratis cu transportul în comun, ceea ce va pune cruce investițiilor în mijloace de transport civilizate și va tăia orice șansă pentru o îmbunătățire a condițiilor de călătorie.

 

Firea plusează: Din 2019, transport gratis pentru toţi bucureştenii 

Având în vedere că 2019 va fi anul premergător alegerilor la Primăria Capitalei, edilul șef Gabriela Firea s-a gândit să acorde gratuitate tuturor categoriilor sociale la transportul în comun. „De anul viitor, voi veni cu un proiect care va presupune acordarea de gratuitate la transportul STB pentru toţii bucureştenii (…) Vrem să încurajăm astfel transportul public”, a declarat Firea, care a mai precizat că printr-un astfel de proiect vrea să descurajeze transportul cu maşinile personale în oraş, notează Mediafax.

Primarul nu a precizat de unde va scoate banii pentru STB, mai ales că este vorba de sume foarte mari. În anul 2017, de pildă, Primăria Capitalei a plătit 121 de milioane de euro către RATB în contul gratuităților și reducerilor acordate unor categorii sociale. Având în vedere că tot mai puțini cetățeni vor plăti abonamente și bilete în 2019, aceste subvenții vor fi mult mai mari. PMB face pomană pre-electorală ignorând faptul că pe multe trasee se circulă cu vehicule vechi și de 40 de ani (în special tramvaie) și că autobuzele de pe multe linii vin la intervale de peste 20 de minute unul de altul.  

Comentarii

loading...