14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSocialServiciul Salvamont a marcat două trasee pentru biciclişti în zona staţiunii Şugaş...

Serviciul Salvamont a marcat două trasee pentru biciclişti în zona staţiunii Şugaş Băi

EasyRide, marcat cu culoare albastră, este un traseu de dificultate uşoară spre medie, are 16,70 km şi o diferenţă de nivel de 500 metri.

“Traseul pleacă de la bariera de taxare spre Sugas Băi şi continuă aproximativ 1 km pe şosea până la izvorul Csaba. Aici vom coti stânga pe drumul de pământ pe care îl vom urma până la barieră unde, orientându-ne spre stânga, vom începe urcuşul prin pădurea de pini, apoi traversând poiana Nadaş. De aici urcuşul ne va scoate în traseul de creastă bandă albastră, pe care îl vom urma până în poiana Sarmani, urmând traseul punct galben vom începe coborârea spre staţiunea Şugaş Băi, unde vom ajunge după 2 km. Mai departe traseul coboară spre partea de jos a staţiunii, cotind brusc dreapta la capătul ei. Urmând forestierul vom ajunge în capătul drumul vechi – Telegraf – pe care îl vom urma în coborâre până la punctul de start al traseului, respectiv bariera de taxare”, menţionează salvamontiştii pe pagina de internet.

Potrivit acestora, cel de-al doilea traseu, denumit Ride şi marcat cu culoare roşie, are o lungime totală de aproape 18 km, cu o diferenţă pozitivă de nivel de 660m şi este de dificultate medie.

“Traseul pleacă tot de la bariera de taxare spre Şugaş Băi şi după 200 de metri virează brusc stânga, trece pârâul şi începe urcuşul pe versantul împădurit. Urmează o urcare susţinută (…) şi continuăm apoi cu o coborâre foarte tehnică pe un abrupt bolovănos ce ne scoate în punctul numit Izvorul Csaba. Urmează de aici o porţiune de drum forestier cu marcaj punct galben. La capătul lui este amenajată în versant o urcare tehnică în serpentine ce vă va testa aptitudinile din plin. Urmărind în continuare traseul punct galben vom urca constant până ce în poiana Sarmani, ne vom intersecta cu traseul bandă albastră, pe care îl vom urma la fântâna Gyertyanyos. Aici, cotind dreapta, vom continua într-o uşoară urcare până pe vârful Gurgău (1.017m), acesta fiind şi punctul cel mai înalt al traseului nostru. Continuăm în coborâre pe marcajul triunghi albastru, apoi, cotind dreapta, urmăm poteca ce ne va scoate în staţiunea Şugaş Băi. De aici traseul urmează aceeaşi rută ca şi traseul Ride, urmărind marcajul punct galben înapoi până la barieră”, se mai arată în postare.

Salvamontiştii le recomandă bicicliştilor să poarte echipament de protecţie.

În staţiunea Şugaş Băi, aflată la aproape zece kilomeri de municipiul Sfântu Gheorghe, turiştii mai au la dispoziţie teren de minigolf, un teren de tenis, precum şi unul pentru sporturi extreme, care cuprinde o rampă de racing pentru ciclişti, o plasă pentru căţărat, o trambulină pentru copii, un cablu de acrobaţie, un parc de aventură cu tiroliene şi un perete artificial de escaladă înalt de 12 metri.

De asemenea, aici există o bază de tratament dotată cu băi galvanice, aparate de kinetoterapie, electroterapie, masaj, hidromasaj şi saună, precum şi un centru spa şi spaţii de agrement cu mese de tenis, aparate fitness şi diverse jocuri recreative.

Cele mai citite

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...

Captive ideologiei, euroelitele nu sesizează declinul capitalismului

Revoluţia franceză a desfiinţat latifundiile feudale, în folosul unităților de producție burgheze. Comuniștii au distrus proprietatea privată pentru a crea omul nou, eliberat de...

Toți cei 45 de pasageri dintr-un autobuz și-au pierdut viața într-un accident în Africa de Sud

Aproape toţi pasagerii dintr-un autobuz, 45 de persoane, şi-au pierdut viaţa joi în Africa de Sud într-un accident rutier grav, după ce vehiculul în...