Ministrul Educaţiei, Sorin Câmpeanu, a afirmat că sunt analizate, atunci când incidenţa îmbolnăvirilor de COVID 19 este mai mare de 6 la mie, fie ipoteza învăţământului online, fie “hibrid”.
Varianta învățământului hibrid presupune ca vaccinaţii să participe la cursuri cu prezenţă fizică, iar nevaccinaţi la cele exclusiv online.
Ministrul Educației susține însă că scenariul hibrid nu este agreat de Consiliul Naţional al Elevilor.
„Peste 6 la mie, avem două ipoteze. Una care nu diferenţiază între vaccinaţi şi nevaccinaţi – merg toţi în online. Consiliul Naţional al Elevilor a solicitat această măsură – online, pentru că scenariul hibrid este unul care a generat pierderi foarte mari. Scenariul hibrid ar face dificile recuperările din această perioadă. Prin consultări cu doamna Mihăilă, reprezentanţii CNSU şi INSP vom vedea care este ipoteza pe care o s-o propunem. (…) Va trebui să vedem peste 6 la mie ce facem cu creşele şi grădiniţele”, a spus Cîmpeanu, marţi, la o videoconferinţă cu prefecţii.
Testarea pentru COVID
Sorin Cîmpeanu a mai precizat că este agreată testarea pentru toate cazurile simptomatice, elevi sau cadre didactice.
„În cazul apariţiei unei îmbolnăviri într-o clasă, pentru că totul va fi judecat la nivel de clasă, se testează, dacă îşi dau acordul, toţi elevii din acea clasă. Dacă nu îşi dau acordul, trec automat în online, indiferent de rata de incidenţă. Dacă îşi dau acordul şi sunt toţi negativi, procesul de predare cu prezenţă fizică continuă până la apariţia unui nou caz de îmbolnăvire în aceeaşi clasă, situaţie în care toată clasa trece în online. (…) Aceasta este varianta la care lucrăm, dar ea trebuie să fie validată de cei mai îndreptăţiţi să se pronunţe – Ministerul Sănătăţii şi INSP”, a adăugat Cîmpeanu.
În aceași videoconferință, premierul Florin Cîţu le-a transmis prefecţilor să pregătească începerea anului şcolar, precizând că priorităţile zero sunt siguranţa copiilor şi desfăşurarea cursurilor, în condiţii de pandemie, cu prezenţă fizică.
„În ceea ce priveşte anul şcolar, este clar că avem nevoie de o verificare a tuturor clădirilor în care funcţionează şcolile, acolo unde nu s-au făcut încă. Deci asta este prioritatea zero. Vreau să eliminăm din start acele pericole, acolo unde sunt probleme, să ştim exact unde sunt şcolile cu probleme şi să vedem cum putem să rezolvăm problema, situaţia. Şi aş vrea să eliminăm anul acesta, pe cât posibil, acele discuţii sau evenimente, disfuncţionalităţi pe care le vedem la fiecare început de an şcolar. De aceea ne pregătim de acum pentru începutul anului şcolar. Pe de-o parte, e adevărat, suntem încă în pandemie, şi trebuie să ţinem cont de acest lucru. (…) Vreau să începem şcoala cu prezenţă fizică şi să rămână aşa, deci trebuie să luăm toate măsurile, să respectăm toate normele pe care le avem de protecţie împotriva COVID. Deci pentru începerea anului şcolar priorităţile zero: siguranţa copiilor şi bineînţeles în condiţii de pandemie să rămână anul şcolar cu prezenţă fizică”, a declarat Cîţu.