Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Românii și turcii se bat în WC-uri pe trenul de Istanbul. Destinații de vacanță de la CFR Călători

După o pauză de mai bine de un an de zile, în perioada verii va circula din nou un vagon românesc spre Turcia. Numai că de această dată e cu transbordare și vagonul nu mai e de dormit, ci cușetă.

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 15.05.2018 - 08:33

Din lipsă de mușterii, vagonul de dormit românesc care timp de mai bine de două decenii a legat Bucureștiul de Istanbul a fost scos din circulație anul trecut.  Acum însă CFR Călători a anunțat că în perioada iunie - octombrie 2018, pasagerii vor avea legătură directă spre Turcia și că își pot rezerva deja biletele.

Trenul către Turcia va circula zilnic în perioada 3 iunie – 1 octombrie 2018 şi va avea în compunere un vagon cuşetă cu patru locuri în cabină. Până anul trecut, vagonul era de dormit, la un confort superior dar și la un preț pe măsură. De această dată, societatea feroviară de stat a ales să ofere condiții de călătorie pentru oameni mai puțin pretențioși, dar la prețuri mai scăzute, în încercarea de a atrage mai mulți clienți.

Numai că în acest fel se ajunge la concurență între CFR Călători și TCDD, compania feroviară de stat din Turcia. Dacă până acum turcii aveau un vagon cușetă și românii unul de dormit, din acest moment, ambele sunt cușetă iar fiecare companie trebuie să se zbată să-și atragă clienți, prin preț și calitatea serviciilor.

La turci, aerul condiționat e pe geam

Din acest din urmă punct de vedere, românii par să aibă niște avantaje incontestabile. În primul rând, vagonul cușetă românesc este ultramodern, dotat inclusiv cu instalație de aer condiționat, în vreme ce în cel turcesc dacă îți este prea cald poți doar să deschizi geamul, să se mai facă puțin curent.

Nu este de neglijat nici faptul că la capătul vagonului cușetă turcesc toaletele sunt dotate cu WC-uri turcești, în vreme ce la cel românesc ele sunt ceea ce la Istanbul este denumit “modern WC”. Aceste două elemente pot înclina balanța opțiunilor pasagerilor în favoarea CFR Călători.

În rest, ambele vagoane fac la fel de mult timp până pe malul Bosforului, pentru că sunt atașate la aceeași garnitură, care circulă pe aceeași infrastructură deficitară. Numai până să ajungă la Giurgiu, trenul face aproape două ore, din cauza faptului că autoritățile române nu au reușit nici acum să reconstruiască podul de la Grădiștea prăbușit în 2005, iar de atunci circulația se desfășoară pe o rută ocolitoare, pe la Videle.

Apoi, din cauza unor disfuncționalități existente la nivelul autorităților feroviare din Bulgaria, dar și din cauză că trebuie schimbată locomotiva Diesel cu una electrică, garnitura mai stă vreo două ore în gara din Ruse, până să-și reia parcursul. Apoi, la Gorna Oriahovica urmează altă staționare, pentru că trenul se desparte în două – o parte din vagoane pleacă spre Sofia și altele spre Istanbul.

Mai exact spre gara Halkali, de unde pasagerii vor fi preluați cu autocarele spre Istanbul. Și asta din cauză că societatea feroviară din Turcia lucrează la modernizarea liniei. Concret, trenul de Turcia va pleca din gara Bucureşti Nord la ora 12.45 şi va sosi la Halkali dimineaţa, la ora 7.40. La întoarcere, din Halkali trenul pleacă la ora 21.40 şi ajunge în București Nord la ora 19.00, a doua zi, după o călătorie de aproape 22 de ore.

Între Halkali şi gara Sirkeci, din centrul oraşului Istanbul, compania feroviară turcă (TCDD) asigură transport auto, astfel:

-  cu plecare din Halkali la ora 8.00  și sosire în Istanbul la ora 9.00.

-  cu plecare din Istanbul la ora 20.00 și sosirea în Halkali la ora 21.00.

O călătorie dus către  Halkali/Istanbul costă aproximativ 54 euro, la  vagon cuşetă cu patru locuri în cabină. CFR Călători avertizează asupra faptului că preţurile pot varia în funcţie de cursul valutar.

Dispare vagonul de dormit și la trenul de Salonic

Tot în perioada sezonului estival va circula și trenul de Salonic, care a fost introdus acum doi ani de zile. Pasagerii care doresc să ajungă cu trenul în Grecia în perioada 1 iunie – 1 octombrie 2018 vor putea călători între Bucureşti Nord și Salonic,  o dată pe săptămână, cu plecare vineri la ora 12.45 din Bucureşti Nord şi sosire în Salonic sâmbăta la ora 6.30. Întoarcerea se face duminica, cu plecare din gara Salonic la ora 23.10 și sosire în Bucureşti Nord luni, la ora 19.00. Trenul care circulă către Grecia va avea în compunere un vagon de clasa a 2-a, un vagon cuşetă cu șase locuri, respectiv patru locuri în cabină. Un bilet de călătorie dus, Bucureşti – Salonic, costă aproximativ 45 de euro la vagon clasa a 2-a, 56 euro la vagon cuşetă de șase locuri şi 62 de euro la vagon cuşetă de patru locuri. Anul trecut, trenul de Salonic avea în compunere și un vagon de dormit.

Trenul care circulă spre Sofia pleacă zilnic la ora 12.45 și ajunge la 22.30. Un bilet de călătorie dus costă aproximativ 30 euro la clasa a 2-a. De la Sofia plecarea este la 9.20 și sosirea în gara București Nord la ora 19.00. De asemenea, pentru cei care doresc să călătorească nelimitat cu trenul spre Grecia şi Turcia, într-o anumită perioadă, se recomandă oferta tarifară internaţională InterRail. Biletele de călătorie pot fi achiziţionate din staţiile şi agenţiile CFR Călători deschise traficului internaţional.  

Comentarii

loading...