Aceste reglementări sunt prevăzute în Ordinul privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului, publicat în Monitorul Oficial.
”Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin şi pe durata stării de alertă, până la eliminarea restricţiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (1) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, (…), concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat constau în proba scrisă, potrivit programelor specifice pentru concurs, aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei şi Cercetării, conform prevederilor art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului, pentru prelungirea unor termene”, se arată în ordin.
Elaborarea subiectelor
Proba scrisă se susţine pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, constituită la nivelul unităţii de învăţământ/consorţiului şcolar/grupului de unităţi de învăţământ care s-au asociat temporar, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs în vigoare, şi se evaluează prin note de la 10 la 1, precizează MEC, într-un comunicat remis “România liberă”.
Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat având clase speciale de limbi străine cu program intensiv şi/sau bilingv sau în unităţi de învăţământ având clase/grupe cu predare în limbile minorităţilor sau în altă limbă decât aceea în care candidaţii şi-au efectuat studiile, candidaţii susţin şi o probă orală de cunoaştere a limbii în care urmează să se facă predarea, evaluată prin calificative „Admis/Respins”, prevede ordinului ministrului Educaţiei.
Fac excepţie candidaţii care susţin proba scrisă specifică pentru ocuparea unui post de educatoare/învăţător/profesor pentru învăţământ preşcolar/profesor pentru învăţământ primar.
La proba orală de cunoaştere a limbii în care urmează sa se facă predarea nu se admit contestaţii, rezultatul stabilit de comisia de organizare şi desfăşurare a probei orale rămânând definitiv, menţionează sursa citată.