Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

MEC: Peste 180.000 de profesori, instruiți deja pentru școala online

Din luna aprilie și până în data de 5 octombrie 2020, au urmat programe de formare, centrate în special pe sistemul online/hibrid de predare, 180.132 de cadre didactice, susține Ministerul Educației și Cercetării (MEC).

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

22.10.2020 - 00:22

De menționat că, în total, în sistemul de învățământ preuniversitar din țara noastră sunt angajate aproximativ 198.000 de cadre didactice de predare.

Formarea continuă a cadrelor didactice se derulează, în această perioadă, cu obiectivul de facilitare a transferului demersului didactic din planul clasic, față-în-față, în cel hibrid, blended learning, susține MEC, într-un drept la replică acordat cotidianului național “România liberă”, după ce am publicat editorialul “Afaceri și manevre în școala pandemiei”.

Potrivit MEC, 109.995 de cadre didactice au fost formate prin programe avizate, organizate și desfășurate de către casele corpului didactic (CCD), la nivel regional/local.

Alte 32.854 de cadre didactice au parcurs programe de formare acreditate, furnizate de CCD/universități/ONG-uri/parteneri sociali, în timp ce prin surse alternative, inclusiv prin resurse deschise (Proiectul CRED, Editura Didactică și Pedagogică sau programul TeleȘcoala Profesorilor, toate detaliate mai jos) au fost instruite 30.683 de cadre didactice. De recunoașterea și echivalarea competențelor dobândite în credite profesionale transferabile, ca urmare a participării la programe speciale, naționale sau internaționale, au beneficiat 6.600 de cadre didactice.

“Prin toate măsurile de sprijin întreprinse, Ministerul Educației și Cercetării a avut în vedere facilitarea accesului cadrelor didactice la dezvoltare profesională de calitate, bazată pe egalitate de șanse și sustenabilitate, în vederea dezvoltării competenței didactice și a abilităților digitale pentru un proces optim de predare-învățare-evaluare în unitățile de învățământ din România”, ne-a precizat MEC.

 

Modalitățile de formare

Ministerul de resort suține că au fost utilizate mai multe modalități de realizare a procesului de formare continuă:

- formarea prin programe avizate, organizate și desfășurate de către casele corpului didactic (CCD) la nivel regional/local;

- formarea prin programe acreditate, furnizate de CCD/universități/ONG-uri/parteneri sociali;

- formarea prin Programe speciale, naționale sau internaționale, pentru care se aplică proceduri specifice de recunoaștere și echivalare a competențelor dobândite în credite profesionale transferabile;

- formarea din surse alternative, inclusiv prin resurse deschise.

“TeleȘcoala profesorilor cuprinde lecții filmate și tutoriale în sistem teleșcoală. Printre experiențele ce se circumscriu educației la distanță, programul Teleșcoală, dezvoltat de Televiziunea Română (TVR) și Ministerul Educației și Cercetării (MEC) s-a dovedit o soluție eficientă, pentru prima etapă, implementată rapid și centrată pe nevoile elevilor din clasele de gimnaziu și liceu: TeleȘcoala profesorilor. Cu ajutorul a 15 cursuri, cadrele didactice vor au posibilitatea să parcurgă conținuturi cu privire la utilizarea platformelor educaționale pentru susținerea de lecții on-line”, mai precizează MEC.

Prezentăm integral dreptul la replică al MEC

Referitor la articolul publicat pe site-ul cotidianului România Liberă din data de 14 octombrie 2020 (Afaceri și manevre în școala pandemiei, autor: Laurențiu Mușoiu), în vederea unei corecte informări a publicului și ținând cont de prevederile legale, Ministerul Educației și Cercetării vă solicită publicarea următorului drept la replică pe site-ul publicației dumneavoastră.
Formarea continuă a cadrelor didactice se derulează, în această perioadă, cu obiectivul de facilitare a transferului demersului didactic din planul clasic, față-în-față, în cel hibrid - blended learning.
Modalități de realizare a procesului de formare continuă:
- formarea prin programe avizate, organizate și desfășurate de către casele corpului didactic (CCD) la nivel regional/local;
- formarea prin programe acreditate, furnizate de CCD/universități/ONG-uri/parteneri sociali;
- formarea prin Programe speciale, naționale sau internaționale, pentru care se aplică proceduri specifice de recunoaștere și echivalare a competențelor dobândite în credite profesionale transferabile;
- formarea din surse alternative, inclusiv prin resurse deschise.
Astfel, din luna aprilie și până în data de 5 octombrie 2020, au urmat programe de formare, centrate în special pe sistemul online/hibrid de predare, 180.132 de cadre didactice.
Dintre acestea, 109.995 de cadre didactice au fost formate prin programe avizate, organizate și desfășurate de către casele corpului didactic (CCD), la nivel regional/local.
Alte 32.854 de cadre didactice au parcurs programe de formare acreditate, furnizate de CCD/universități/ONG-uri/parteneri sociali, în timp ce prin surse alternative, inclusiv prin resurse deschise (Proiectul CRED, Editura Didactică și Pedagogică sau programul TeleȘcoala Profesorilor, toate detaliate mai jos) au fost instruite 30.683 de cadre didactice. De recunoașterea și echivalarea competențelor dobândite în credite profesionale transferabile, ca urmare a participării la programe speciale, naționale sau internaționale, au beneficiat 6.600 de cadre didactice.
Prin toate măsurile de sprijin întreprinse, Ministerul Educației și Cercetării a avut în vedere facilitarea accesului cadrelor didactice la dezvoltare profesională de calitate, bazată pe egalitate de șanse și sustenabilitate, în vederea dezvoltării competenței didactice și a abilităților digitale pentru un proces optim de predare-învățare-evaluare în unitățile de învățământ din România.
Vă prezentăm în cele ce urmează o serie de informații relevante pentru opțiunile de formare continuă oferite cadrelor didactice, informații ignorate de dumneavoastră ca urmare a unei documentări deficitare. Precizăm că aceste informații se regăsesc atât pe site-ul oficial al Ministerului Educației și Cercetării, cât și pe portalul https://educatiacontinua.edu.ro.
Proiectul CRED
Un rol important în formarea/dezvoltarea și exersarea competențelor TIC/digitale pentru desfășurarea activităților didactice în mediul online îi revine Proiectului CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți - CRED. Acest lucru se realizează fie prin participarea la activitățile de formare continuă desfășurate în sistem online sincron/webinar, în cadrul programelor de formare continuă acreditate pentru cadrele didactice din învățământul primar și gimnazial, organizate în sistem blended learning pe platforma proiectului CRED, fie prin dezvoltarea și utilizarea de resurse educaționale deschise, relevante pentru aplicarea la clasă a noului curriculum din învățământul primar și gimnazial și valorificate anual, în cadrul concursului național Creatori de educație. Tot în cadrul proiectului CRED, a fost dezvoltată platforma Digital pe EduCred, care indexează oferte gratuite de formare digitală.
Manualele 3D
Pentru prima dată în România, elevii și cadrele didactice beneficiază acum de manuale 3D, prin intermediul cărora profesorii, elevii și părinții pot avea acces gratuit la resurse educaționale spectaculoase. Utilizarea manualelor digitale îmbogățite cu animații 3D interactive, materialele video educaționale și testele îmbină avantajele oferite atât de cărțile tipărite, cât și de dispozitivele mobile. Având în vedere potențialul didactic și formativ al utilizării manualelor 3D și al instrumentelor interactive, Editura Didactică și Pedagogică organizează webinare gratuite pentru toți care predau în sistemul de învățământ preuniversitar discipline diferite din trunchiul comun. Fiecare județ și municipiul București vor avea profesori instruiți să utilizeze și să evalueze un manual 3D. Beneficiarii acestei activități de formare sunt cadre didactice de specialități diferite, cu experiență în elaborarea de manuale/auxiliare didactice/ softuri educaționale, profesori metodiști din liceele pedagogice ș.a. Casele corpului didactic vor organiza și vor facilita participarea profesorilor la cursuri/activități de formare privind utilizarea și evaluarea manualelor 3D și a instrumentelor interactive, pentru desfășurarea predării și învățării la distanță/online.
TeleȘcoala profesorilor
TeleȘcoala profesorilor cuprinde lecții filmate și tutoriale în sistem teleșcoală. Printre experiențele ce se circumscriu educației la distanță, programul Teleșcoală, dezvoltat de Televiziunea Română (TVR) și Ministerul Educației și Cercetării (MEC) s-a dovedit o soluție eficientă, pentru prima etapă, implementată rapid și centrată pe nevoile elevilor din clasele de gimnaziu și liceu: TeleȘcoala profesorilor. Cu ajutorul a 15 cursuri, cadrele didactice vor au posibilitatea să parcurgă conținuturi cu privire la utilizarea platformelor educaționale pentru susținerea de lecții on-line. Tematica abordată vizează funcționalitățile puse la dispoziție, în mod gratuit, de către Google și Microsoft, respectiv platformele G Suite for Education și Microsoft Office 36. De asemenea, cursurile sunt disponibile și pe canalul de YouTube ale Televiziunii Române.

Comentarii