Motocicliștii au inițiat o petiție în care cer să nu mai care stingător, trusă medicală și triunghiuri reflectorizante.
Chiar dacă pare straniu, toate aceste obiecte ar trebui, conform legii, să fie cărate pe motocicletă în timpul mersului. Asociația motoADN – Asociația pentru Dezvoltarea Motociclismului în România a creat o petiție prin care cere modificarea Codului Rutier. Prin modificare s-ar putea elimina această obligație a motocicliștilor.
Codul Rutier (OUG 195 / 2002) prevede obligativitarea pachetului de siguranță pe orice autovehicul. OUG 195 nu face distincție, din acest punct de vedere, între autoturisme și motociclete. Însă, pe motocicletă, pachetul de siguranță este extrem de greu de transportat. În plus, susțin motocicliștii, în cazul lor, acest pachet de siguranță este inutil.
Cu privire la stingătorul de incendiu, motocicliștii precizează că, spre deosebire de mașini, motocicletele sunt dotate cu un întrerupător general al alimentării cu benzină, dar și al alimentării cu energie electrică. Mai mult decât atât, în cazul unui impact, existența unui dispozitiv sub presiune pe motocicletă reprezintă un real pericol pentru cei implicați în accident. Asta face ca existența unui extinctor pe motocicletă să nu se justifice.
Triunghiuri reflectorizante sunt necesare la automobile defecte, însă motocicletele pot fi scoase de pe șosea
Cu privire la triunghiurile reflectorizante, motocicliștii spun că „motocicleta și mopedul sunt suficient de mici pentru a putea fi deplasate în afara carosabilului atunci când sunt defecte sau sunt implicate în accidente minore”.
Despre trusa de prim ajutor, motocicliștii spun că nu e necesară întrucât ei poartă echipament de protecție. Acest echipament îi ferește de răni ușoare. Pe de altă parte, în cazul unui accident grav, este oricum necesară chemarea Ambulanței.
În acest moment, dacă un polițist aplică amenzi pentru nedeținerea celor trei elemente de siguranță, amenzile sunt „corecte din perspectiva aplicării legii”.
„Considerăm că această prevedere este o scăpare legislativă care trebuie remediată. Prin această petiție am vrut să facem auzită vocea comunității moto din România și altundeva decât în grupurile noastre de nișă, pentru că mesajul trebuie să ajungă mai departe. Solicităm așadar Parlamentului României, Ministerului Transportului și Ministerului de Interne să excludă motocicletele și mopedele de la aplicarea prevederilor articolului 8 din Ordonanța de Urgență nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice”, declară Răzvan Pavel, președintele Asociației motoADN.
Petiția a fost lansată la data de 17 mai 2022. Până acum, adică în șapte zile, această petiție a strâns circa 8000 de semnături.
Urmărește România Liberă și pe Twitter, Facebook și Google News!