România înregistrează un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, deşi ţinta fixată de România, în 2010, a fost dereducere a fenomenului la 11,3%, până la sfârşitul anului 2020.
România înregistrează un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, deşi ţinta fixată de România, în 2010, a fost de reducere a fenomenului la 11,3%, până la sfârşitul anului 2020. Sărăcia şi riscul de excluziune socială au repercusiuni asupra şanselor copiilor vulnerabili de a obţine o medie peste 5 la Evaluarea Naţională, anunţă Salvaţi Copiii.
La fel ca cele mai multe fenomene negative din domeniul educaţiei, neparticiparea la învăţământul preşcolar afectează în mod disproporţionat copiii din mediul rural, rata de înscriere în învăţământul preşcolar la vârsta de 5 ani situându-se la 87,8% în cazul copiilor de la oraşe, faţă de doar 80,9% în cazul celor de la sate. 79% dintre copiii romi cu vârste cuprinse între 0 şi 17 ani sunt expuşi riscului de sărăcie, iar în 2020, 51% dintre copiii romi cu vârste cuprinse între 6 şi 15 ani au frecventat şcoli în care „toţi colegii sau majoritatea colegilor sunt romi”.
„Accesul la educaţie este unul inegal şi această inegalitate se reflectă în şansele copiilor vulnerabili de a rămâne în şcoală după gimnaziu. Pe de altă parte, aceşti copii pot fi recuperaţi prin programe complexe de educaţie remedială, care dau rezultate: mai mult de jumătate – 65% – dintre copiii aflaţi în situaţii sociale de risc, incluşi în programul Salvaţi Copiii, au obţinut medii mai mari de 5 la Evaluarea Naţională. Fără acces la industria meditaţiilor, de multe ori subnutriţi şi locuind în condiţii precare, aceşti copii reuşesc, cu sprijin educational, să rupă cercul vicios al sărăciei educaţionale”, transmite preşedintele executiv Salvaţi Copiii România, Gabriela Alexandrescu.