Urmare a articolului “Răzbunări politice în Universitatea din București. Prodecan de la Jurnalism, demis după ce a scutit facultatea de plata a peste 26 mii euro”, publicat de “România liberă”, Universitatea din București a ținut să transmit următoarele:
- “raportul de cauzalitate din șapoul articolului „Dan Podaru, consilier local PNL al sectorului 1, a fost demis din funcția de prodecan al Facultății de Jurnalism din cadrul Universității din București (UB), pentru că o firmă deținută de un coleg de partid a realizat noul site al instituției, pentru 0 lei.” este fals și prezentat în mod părtinitor și rău intenționat; o documentare riguroasă, echidistantă și nepărtinitoare din partea autorului articolului ar fi evidențiat starea de tensiune care există în interiorul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) din cauza stilului de management a domnului Dan Podaru și a modului netransparent în raport cu Consiliul FJSC și colectivul profesoral în care s-a făcut alocarea acestui contract pentru noul website al facultății, pentru realizarea unui rebranding al FJSC și a unui brandbook, precum și implementarea lui, manifestată inclusiv prin blocarea completă a ședințelor Consiliului FJSC de către cadrele didactice începând cu martie 2023 și prin sesizarea Comisiei de Etică de către un grup de 14 cadre didactice, care au reclamat, printre altele, utilizarea de către domnul Dan Podaru a titlurilor academice în conjuncturi politice;
- o documentare riguroasă, echidistantă și nepărtinitoare din partea autorului articolului ar mai fi evidențiat ca website-ul nou folosește un template disponibil a fi cumpărat pentru suma de 66 de dolari[1], că la realizarea lui s-au folosit informațiile și datele existente pe website-ul vechi, dar și că acesta a fost dezvoltat cu implicarea directă a mai multor angajați ai FJSC și a unui student, așa cum singur a declarat ulterior;
- o documentare riguroasă, echidistantă și nepărtinitoare din partea autorului articolului ar mai fi evidențiat și că presa a semnalat că un acționar al agenției menționate a fost angajat de aceeași facultate în perioada de implementare a contractului pentru noul website, pentru rebranding-ul și pentru brandbook-ul FJSC pe o poziție administrativă, pentru gestionarea activității IT;
- în condițiile celor de mai sus, declarațiile agenției menționate că a realizat un website și o identitate vizuală pro bono sunt exagerate fără a fi făcute precizările de rigoare impuse de cele de mai sus;
- domnul rector al Universității din București, prof. univ. dr. Marian Preda, nu este și nu a fost niciodată membru al Partidului Mișcarea Populară (PMP);
- articolul citează din „contractul dintre WOPA și UB, obținut de «România liberă»” următoarele: „WOPA se angajează, pe cheltuială exclusivă, să realizeze în 6 luni de la semnarea acordului, toate cerințele specificate”, omițând să spună că această clauză a fost încălcată de agenția menționată, contractul fiind încheiat în data de 9 august 2022, iar lansarea noului website (website-ul cu secțiuni întregi necompletate la acea dată), a rebranding-ului și a brandbook-ului Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, a fost făcută în data de 16 martie 2023, deci cu peste 1 lună de întârziere”.
După cum se poate constata, RL i-a oferit posibilitatea rectorului Universității din București, Marian Preda, dreptul de a comenta subiectul, încă de la data publicării materialulului jurnalistic.
La data respectivă, Marian Preda nu a dorit să ofere mai multe informații decât cele publicate.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!