Mai mulți elevi din familii defavorizate ar putea beneficia de sume mai consistente de bani pentru achiziționarea de computere, după modificarea actualului program desfășurat în acest sens.
Cotidianul național “România liberă” a arătat că programul EURO 200, desfășurat de Guvern prin Ministerul Educației, prin care elevii din familii defavorizate pot primi 200 de euro pentru achiziționarea unui computer, este depășit, în contextul prețurilor actuale.
Se pare că și conducerea Ministerului Educației (ME) a realizat acest lucru.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, dă asigurări că proiectul va fi modificat, astfel încât, anul viitor, să poată fi acordate sume ce permit achiziționarea unui computer nou pe care elevii să poată învăța.
“Programul EURO 200 are foarte multe reglementări învechite, care nu mai corespund situației actuale. Este în atenția noastră. Va trebui să fie modificat radical. Este inadaptat și inadecvat obiectivelor digitalizării Educației. Vă pot garanta că nu doar suma, ci toate condițiile vor fi modificate la anul”, a declarat Cîmpeanu, pentru “România liberă”.
Și în acest an școlar ministerul a oferit 200 de euro pentru achiziționarea unui calculator, elevilor care provin din familii sărace.
Suma a rămas neschimbată de la introducerea programului, în anul 2004.
Doar plafonul a fost modificat, în data de 3 mai 2018, astfel încât venitul maxim pe membru de familie pentru cei cărora li se poate acorda sprijinul financiar a crescut de la 150 la 250 de lei.
Plafonul de 250 de lei a fost menținut și în acest an.
Se acordă bani pentru un singur calculator pe familie.
Buget pentru digitalizarea Educației
Pentru digitalizarea proceselor din universităţi, ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat că sunt prevăzuţi 244 de milioane de euro.
„Este o sumă foarte importantă. Îmi place să cred că această sumă va fi folosită de universităţi în interesul studenţilor. Deci, pentru infrastructură socială şi digitalizare în mediul universitar sunt prevăzute peste 500 de milioane de euro”, a declarat Cîmpeanu, la prezentarea unui raport privind nivelul de literație digitală a elevilor din România.
Conform cercetării realizate de Brio, scorul mediu al literației digitale obținut pentru întregul eșantion este de 65,93.
Acest lucru, reflectă un nivel mediu “(minim) funcțional” al competențelor digitale, arată rezultatele studiului.
“Dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, doar 56% au abilități digitale de bază. Iată de unde plecăm astăzi. Locul 27 din 27. Cred că trebuie să facem mai mult, să vorbim mai puțin. Avem instrumentele de finanțare necesară”, a declarat ministrul Cercetării și Digitalizării, Sebastian Burduja, prezent la același eveniment.
Burduja a mai precizat că, deși avem mulți absolvenți de studii superioare din domeniul digitalizării, România se confruntă cu o criză de specialiști, semn că tinerii pleacă din țară.
Urmărește România Liberă pe Facebook și Google News!