În ultimii zece ani, 11 instituții de învățământ din România s-au prăbușit peste elevi la ore, iar într-o școală gimnazială din județul Galați, același tavan dintr-o sală de clasă s-a prăbușit, într-un an și jumătate, de patru ori.
Această statistică șocantă este prezentată într-un comunicat de presă transmis de organizația Narada la data de 14 februarie 2024. Datele indicate sunt cele centralizate pe platforma HartaEdu.ro, pe care organizația Narada a lansat-o în octombrie 2022.
„Zilele trecute, tavanul fals al unei școli din mediul rural, din județul Sibiu, s-a prăbușit. Patru dintre elevii școlii, care s-au întors în clasă mai devreme din pauză, au fost prinși sub acesta. Din fericire, au suferit răni ușoare și doar unul dintre ei a necesitat două zile de internare în spital pentru investigații. Școala gimnazială Alămor din comuna sibiană Loamneș a fost construită în anul 1936, iar ultimele reparații la nivel de infrastructură au fost făcute în urmă cu mai bine de 20 de ani, după cum afirmă primarul localității. Școala urmează să intre într-un program de reabilitare prin fonduri PNRR, însă, până atunci, copiii au fost mutați într-un alt corp de clădire”, subliniază comunicatul Narada.
După doi ani de la lansare, pe HartaEdu sunt înscrise aproape 1500 de alerte, dintre care aproximativ 400 din zona de siguranță. Tot în acești doi ani, 100 dintre alertele ce țin de siguranța elevilor la ore au fost finanțate cu ajutorul partenerilor Narada și rezolvate. Pe parcursul anului 2023, Narada a organizat 12 șantiere mari în 12 școli din România ce au avut nevoie de intervenție pe partea de infrastructură și siguranța elevilor la ore.
„Trăim o oportunitate istorică în care putem folosi tehnologia ca să facem niște salturi rapide în educație, însă nouă încă ne pică tavanul în cap. Am rezolvat atâtea alerte pe HartaEdu.ro și încă ne concentrăm investițiile pe lucruri care țin de siguranța de bază, lucru care ar trebui să nu se mai întâmple în contextul acesta al dezvoltării tehnologiei, al încercărilor de introducere a inteligenței artificiale în educație, astăzi când lumea vorbește despre asistenți virtuali și realitate augmentată. Aceste probleme par că nu se mai termină și la un moment dat trebuie să găsim intersecția dintre ele și tehnologie”, a declarat Raluca Jianu, CEO Narada.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!