Cum se pregătesc elevii olimpici în centre de excelență este un subiect analizat de Societatea Academică din România.
În acest moment, România are doar 19 centre de excelență funcționale, relevă un comunicat transmis de Societatea Academică. Această instituție a lansat Diagnoza centrelor județene de excelență din România. Diagnoza este făcută publică la un an de la înființarea centrelor de excelență prin ordin de ministru.
„Această diagnoză se vrea a fi tratată drept un semnal de alarmă, la orizontul demarării proiectului România Educată. Deși, formal, principiul excelenței se află pe lista valorilor promovate prin sistemul de educație, conform viziunii propuse de Administrația Prezidențială, în documentele strategice nu întâlnim acțiuni concrete care să fie întreprinse de stat pentru a dezvolta centrele de excelență, unde se pregătesc elevii capabili de performanță școlară. Această omitere demonstrează o viziune inconsistentă cu privire la viitorul (și prezentul) acestor centre județene de excelență, dar și un vid în planificarea autorităților de management din educație”, precizează Societatea Academică.
Cum se pregătesc elevii olimpici, în condițiile în care în București nu au centru de excelență
În municipiul București nu există centru de excelență, afirmă Societatea Academică. Lipsa de interes pentru aceste obiective este ciudată, în condițiile în care chiar președintele Iohannis declara că susține proiectul „România Educată”. Premierul Cîțu afirma și el că susține acest proiect pentru a fi aprobat în Guvern. Programul „România Educată” reprezintă viziunea de țară în Educație, în perspectiva anului 2030.
Oficialii români admit că a scăzut foarte mult calitatea învățământului în timpul pandemiei. Unul dintre motive a fost transformarea cursurilor fizice în cursuri online.