7.4 C
Bucureศ™ti
vineri, 18 octombrie 2024
AcasฤƒSocialEducaศ›ieCoaliศ›ia pentru Educaศ›ie susศ›ine ca decizia privind modul de continuare a procesului...

Coaliศ›ia pentru Educaศ›ie susศ›ine ca decizia privind modul de continuare a procesului educaศ›ional sฤƒ fie descentralizatฤƒ

Federaศ›ia Coaliศ›ia pentru Educaศ›ie invitฤƒ autoritฤƒศ›ile la o abordare decizionalฤƒ รฎnศ›eleaptฤƒ, informatฤƒ cu privire la riscuri ศ™i flexibilฤƒ รฎn contextul re-evaluฤƒrii reglementฤƒrilor prin care procesul educaศ›ional poate continuaย  pe perioada pandemiei.

รŽn ceea ce priveศ™te stadiul unde ne regฤƒsim ca sistem educaศ›ional, fie cฤƒ ne place, sau nu este cel descris mai jos.

Pornim solicitarea noastrฤƒ avรขnd mai ales รฎn vedere cฤƒ aceste date reflectฤƒ realitatea noastrฤƒ รฎnainte de pandemie dar ศ™i รฎn contextul declaraศ›iilor domnului ministru Sorin Cรขmpeanu potrivit cฤƒrora este luatฤƒ รฎn considerare decuplarea trecerii ศ™colilor รฎn online de pragurile de infectare. Astfel:ย 

  • Rata abandonul ศ™colar este รฎn creศ™tere รฎn Romรขnia – 18.1% รฎn 2017, cu 8 procente mai ridicat decรขt media europeanฤƒ
  • Rata analfabetismului funcศ›ional รฎn Romรขnia รฎn rรขndul tinerilor cu vรขrsta de 15 ani este de 44%, bazat pe rezultatele ultimului test PISA (2018) cu mult peste media europeanฤƒ de 23%;
  • 50% dintre elevii care terminฤƒ liceul nu reuศ™esc sฤƒ treacฤƒ examenul final de bacalaureat;
  • Doar 36% dintre copiii din mediul rural merg la ศ™coalฤƒ;
  • 38% dintre copiii proveniศ›i din gospodฤƒrii รฎn care nu sunt suficienศ›i bani pentru plata facturilor de bazฤƒ (electricitate, cฤƒldurฤƒ) ศ™i a hranei au media notelor de 5 โ€“ 6. Doar 7 % dintre copiii care provin din asemenea familii sฤƒrace au media notelor de 9 โ€“ 10.ย 

รŽn acest context, solicitฤƒm descentralizarea deciziei privind modul de continuare a procesului educaศ›ional.

Avem aceastฤƒ solicitare ศ™i pentru cฤƒ opiniile profesorilor, directorilor, autoritฤƒศ›ilor sunt destul de diferite ศ™i ne divid ศ™i mai mult.

Iatฤƒ cateva exemple de rฤƒspunsuri ale diferiศ›ilor actori relevanศ›i ai sistemului educaศ›ional. I-am รฎntrebatย  dacฤƒ considerฤƒ oportunฤƒ trecerea รฎn online dacฤƒ pragul de infectare este mai mare de ศ™ase la mie:ย 

  • โ€œNu-mi mai doresc online, prefer sฤƒ mฤƒ รฎmbolnฤƒvesc; este foarte gravฤƒ situaศ›ia elevilor, abia pot sฤƒ mai comuniceโ€ (profesor de limba romรขnฤƒ);
  • โ€œDin perspectiva de director aศ™ trece ศ™coala รฎn online dupฤƒ pragul de 6/1000 de locuitori. Problema este cรขnd mai multe cadre didactice se infecteazฤƒ ศ™i sunt nevoite sฤƒ stea รฎn izolare. รŽn aceasta situatie, dacฤƒ elevii sunt fizic la scoala ศ™i profesorii รฎn online este foarte greu de gestionat ca director. Colegii mei รฎศ™i doresc sฤƒ intre รฎn online. se tem pentru sฤƒnฤƒtatea lor ศ™i a familiilor lor. Sunt obosiศ›i de trecerea din online la formatul fizic ศ™i toatฤƒ aceastฤƒ nesiguranศ›ฤƒ.โ€ (director ศ™coalฤƒ gimnazialฤƒ)
  • โ€œAtรขt timp cรขt mall-urile ศ™i parcurile sunt pline nu-mi doresc รฎnchiderea ศ™colilor. Suntem cu un grad de analfabetism ridicat, vai de copiii copiilor noศ™tri ce o sฤƒ รฎi aศ™tepte.โ€(รฎnvฤƒศ›ฤƒtor).

Copiii sunt diferiศ›i, la fel ศ™i ศ™colile รฎn care รฎnvaศ›ฤƒ ศ™i comunitฤƒศ›ile din care fac parte. De aceea, considerฤƒm ca acelaศ™i model nu va funcศ›iona pentru toate ศ™colile. Aศ™a cum s-a dovedit pe perioada pandemiei.

รŽnsฤƒ ceea ce va funcศ›iona pentru orice ศ™coalฤƒ sunt deciziile responsabile. Bazate pe o formulฤƒ generalฤƒ la nivelul unitฤƒศ›ilor ศ™colare de evaluare a riscurilor la nivel local. Pornind de la consultarea comunitฤƒศ›ii ศ™i a autoritฤƒศ›ilor sanitare.

Coaliศ›ia pentru Educaศ›ie susศ›ine ca decizia privind modul de continuare a procesului educaศ›ional sฤƒ fie descentralizatฤƒ

Considerฤƒm cฤƒ aceste decizii pot ศ™i este necesar sฤƒ fie luate la nivel de ศ™coalฤƒ. Acesta poate fi momentul รฎn care descentralizarea se dovedeศ™te a fi cea mai bunฤƒ soluศ›ie dacฤƒ este gestionatฤƒ cu responsabilitate, eticฤƒ ศ™i un bun discernฤƒmรขnt profesional.

Autonomia decizionalฤƒ vine รฎntr-adevฤƒr cu o presiune foarte mare de informare corectฤƒ. Cu o nevoie clarฤƒ de transparenศ›ฤƒ ศ™i cรขntฤƒrire a riscurilor รฎn raport cu beneficiile.

Analiza de risc pe care o vedem realizabilฤƒ pentru fiecare ศ™coalฤƒ trebuie sฤƒ urmeze o matrice general aplicabilฤƒ รฎn fiecare unitate ศ™colarฤƒ cu indicatori clari. Stabiliศ›i de epidemiologi ศ™i experศ›i รฎn sฤƒnฤƒtate publicฤƒ.

Aceasta poate urmฤƒri de exemplu dacฤƒ รฎncฤƒrcarea de elevi รฎn spaศ›iu este potrivitฤƒ, dacฤƒ ศ™coala dispune de suficiente resurse ศ™i facilitฤƒศ›i pentru igienฤƒ ศ™i siguranศ›ฤƒ, ce numฤƒr de elevi ศ™i profesori sunt รฎn categorii de risc suplimentar etc.

Realitatea este cฤƒ, fie cฤƒ avem puterea sau nu sฤƒ recunoaศ™tem, educaศ›ia de calitate nu se face dupฤƒ o reศ›etฤƒ universalฤƒ, ci รฎn funcศ›ie de nevoile copiilor.

De aceea, ศ™coala lor din pandemie poate fi bunฤƒ ศ™i poate arฤƒta diferit รฎn acelaศ™i timp: pentru unii dintre ei รฎntr-o salฤƒ de clasฤƒ, pentru alศ›ii online. Sau รฎntr-o combinaศ›ie dintre cele douฤƒ. Spre exemplu, ศ™colile-pilot recent aprobate au inclus รฎn aspectele pilotate sisteme de รฎnvฤƒศ›are inversatฤƒ (blended-learning).ย 

Ca o concluzie, susศ›inem descentralizarea deciziei de a menศ›ine ศ™colile deschiseย  la nivelul Consiliilor de Administraศ›ie, iar decizia sฤƒ aibฤƒ la bazฤƒ o matrice generala, comuna pentru toate unitatile de invatamant cu indicatori clari ศ™i stabili de evaluare a riscurilor.ย 

Coaliศ›ia pentru Educaศ›ie reuneศ™te organizaศ›ii care au experienศ›e relevante, inclusiv internaศ›ionale. ศ˜i poate contribui la formularea de soluศ›ii ศ™i decizii care, pe termen scurt, mediu sau lung. Sฤƒ garanteze accesul copiilor la o educaศ›ie de calitate, รฎn condiศ›ii de siguranศ›ฤƒ.

Redactia
Redactiahttps://romanialibera.ro
Romรขnia Liberฤƒ este o publicaศ›ie tipฤƒritฤƒ ศ™i online pentru politicฤƒ, afaceri ศ™i avocaศ›i, care acoperฤƒ anunศ›uri pentru litigii majore, tranzacศ›ii ศ™i probleme de reglementare. A fost fondatฤƒ รฎn 1877, รฎn Romรขnia. RL este o publicaศ›ie de ultimฤƒ orฤƒ ศ™i unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, รฎn principal ca voce a opoziศ›iei รฎmpotriva autocraศ›ilor ศ™i a fostei Securitฤƒศ›i. Printre autorii ศ™i cititorii noศ™tri se numฤƒrฤƒ cea mai mare organizaศ›ie filantropฤƒ, Fundaศ›ia pentru o Societate Deschisฤƒ din SUA, precum ศ™i editorialiศ™ti internaศ›ionali celebri, profesori de ศ™tiinศ›ฤƒ ศ™i de drept din รฎntreaga lume. รŽn 2009, RL publica sฤƒptฤƒmรขnal un supliment de opt pagini cu articole รฎn limba englezฤƒ din New York Times, astฤƒzi publicฤƒ cele mai noi videoclipuri ศ™i ศ™tiri internaศ›ionale. Cu sediul รฎn Bucureศ™ti, RL numฤƒrฤƒ รฎn prezent 50 de colaboratori, agenศ›i ศ™i jurnaliศ™ti.
Cele mai citite

Netanyahu spune cฤƒ pacea este mai aproape dupฤƒ uciderea lui Yahya Sinwar, liderul Hamas

Moartea liderului miลŸcฤƒrii palestiniene Hamas, Yahya Sinwar, oferฤƒ ลŸansa pฤƒcii รฎn Orientul Mijlociu, a declarat joi searฤƒ premierul israelian Benjamin Netanyahu, potrivit Pro Tv. El...

Anunศ› public pentru autorizaศ›ie de mediu

Societatea BRAILA WINDS SRL, cu sediul social รฎn BucureลŸti Sectorul 4, Bulevardul Mฤ‚Rฤ‚ลžEลžTI, Nr. 4-6, CORP C4, CAMERA 302, Etaj 3, รฎnregistratฤƒ cu numฤƒr...

Cazinoul din Constanศ›a รฎntredeschide uศ™a, dupฤƒ 4 ani de reabilitare

Toate elementele decorative vor arฤƒta la fel ca acum 100 de ani, spun constructorii, pentru cฤƒ sunt refฤƒcute dupฤƒ modelul original. Deศ™i la รฎnceputul anului,...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ