Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că tezele nu vor fi suspendate în acest an școlar și vor fi susținute de elevi în aceeași formă, scrisă, cu prezență fizică.
Ministerul Educației menține tezele ca formă de evaluare a nivelului de cunoștințe și competențe dobândite de elevi, a anunțat Sorin Cîmpeanu, printr-un mesaj transmis cotidianului național “România liberă”.
“Școala, ca instituție, nu trebuie să asigure doar transmiterea de cunoștințe, ci și cultivarea unor valori (precum realismul și responsabilitatea) și a unor atitudini (precum rezistența la frustrare și reziliență, anduranță în fața limitărilor pe care le pot aduce anumite perioade, independent de voința elevilor, a părinților, a profesorilor sau a autorităților). Școala te pregătește pentru viața reală. În sistemele performante de învățământ sunt evaluări săptămânale, evaluări lunare, evaluări semestriale (teze) și evaluări anuale. Contextul pandemiei ne obligă să fim mai responsabili și reperele de bune practici din sistemele performante de învățământ sunt relevante”, susține Cîmpeanu în mesajul ce a fost postat și pe site-ul Ministerului Educației.
Paralelă în taxe și educație
Șeful Învățământului spune că “dacă am face o petiție pentru eliminarea impozitelor și amenzilor, s-ar putea să strângă aproape 20 milioane de semnături”.
“Acest lucru ar însemna că trebuie eliminate impozitele și amenzile/înlocuite cu simple avertismente? Dreptul la educație este un drept reglementat la nivel constituțional, nefiind opțional. Acest lucru este reflectat și în articolul 16 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, care prevede că învățământul este obligatoriu. Tezele susținute cu prezență fizică sunt ultimul bastion în calea scăderii relevanței notelor acordate de când s-a declanșat pandemia”, mai susține Cîmpeanu.
Ministrul Educației subliniază importanța evaluării elevilor.
“Teza este o evaluare sumativă efectuată la finalul fiecărui semestru, fiind relevantă prin raportare la conținutul programei școlare parcurse într-un semestru. Toate tipurile de evaluări au drept scop stabilirea nivelului atins de elev la un moment dat, precum și modalitățile de intervenție acolo unde se constată regres școlar și, de asemenea, sunt mijloace în stabilirea progresului elevului”, mai explică ministrul.