Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Avioane de la Aeroclubul României l-au însoțit pe Regele Mihai pe ultimul său drum

Trenul Regal, cu care Majestatea Sa Regele Mihai a făcut ultimul său drum pământesc, a fost însoțit din văzduh, pentru o bună bucată de drum, de câteva aeronave ale Aeroclubului României.

Share

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 17.12.2017 - 10:15

Piloții Aeroclubuilui au survolat, preț de câteva minute, deplasarea trenului, pe distanța Răcari-Titu, după ce au aflat că nimeni nu a considerat necesar ca măcar un avion să survoleze Trenul Regal. Ei au ținut asfel să-i aducă un ultim omagiu lui Mihai I, ultimul rege al României. De-a lungul vremii, Mihai I a fost considerat un mentor al piloților și un susținător fervent al activității Aeroclubului, în cadrul căruia s-au format generații întregi de piloți.

Aeroclubul are prtactic aceeași vârstă cu aceea a regelui defunct. A fost înființat în anul 1920, din iniţiativa prinţului George Valentin Bibescu, sub titulatura Aeroclubul Regal al României (ARR), care din 13 aprilie 1923 devine persoană juridică. Vicepreşedinte executiv este ales G.V. Bibescu, iar secretar general comandorul aviator Andrei Popovici. În anul 1936 ARR s-a transformat în Federaţia Aeronautică Regală a României (FARR). Pe 10 septembrie 1940 a devenit Federaţia Aeronautica Română (FAR), care a activat până pe 28 ianuarie 1941. În octombrie 1942 atribuţiile acesteia au fost preluate de Tineretul Aeronautic Român.

Comentarii

loading...