4.7 C
București
marți, 26 noiembrie 2024
AcasăSocialANITP a lansat o nouă campanie de prevenire a traficului de persoane

ANITP a lansat o nouă campanie de prevenire a traficului de persoane

Campania se va derula în perioada octombrie 2019 – mai 2020, A.N.I.T.P. având ca parteneri: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare şi Fundaţia World Vision România.

Proiectul ”Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor” vizează derularea unor activități menite să asigure creşterea gradului de informare şi conştientizare a populaţiei în ansamblu şi a grupurilor de risc privind implicaţiile traficului de persoane și se derulează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni, finanţat prin Fondul pentru Securitate Internă, componenta Cooperare Poliţienească.

„Majoritatea persoanelor care cerşesc prezintă vulnerabilitate la traficul de persoane. (…) Abordarea noastră în cadrul acestei campanii a plecat de la necesitatea de a ne adresa atât reducerii vulnerabilităţii persoanelor care sunt expuse sau prezintă riscul de a deveni victime ale traficului de persoane, dar ne adresăm totodată şi celor care oferă bani cerşetorilor. (…) Atâta timp cât va primi bani, acea persoană va rămâne în stradă, fie că banii pe care îi primeşte îi foloseşte în scopul propriu, fie că vor ajunge la traficant”, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, Marius Burcea, şeful Serviciului Cooperare Interinstituţională şi Proiecte Naţionale de Prevenire din cadrul ANITP.

Campania de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării prin cerșetorie ”Dă-i libertate! Nu-i plăti exploatarea!” presupune o abordare complexă, întrucât vor fi derulate la nivel național diferite acțiuni preventive.

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane va organiza întâlniri directe cu reprezentanții grupului țintă în cinci județe distincte (Bihor, Sibiu, Constanța) la care vor participa reprezentanți instituțiilor guvernamentale, ai ONG-urilor și ai autorităților locale partenere.

„Avem prevăzut să organizăm zece întâlniri directe în cinci judeţe distincte – Bihor, Sibiu, Covasna, Bacău şi Vaslui, sunt principalele judeţe de provenienţă a victimelor traficului de persoane. În localităţi din aceste judeţe se va deplasa o echipă mixtă, formată din reprezentanţii tuturor instituţiilor şi organizaţiilor care sunt partenere în acest proiect. (…) Au fost realizate 17 tipuri de materiale de campanie. (…) Avem 42 de mese rotunde prevăzute. Ne dorim ca, la nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti, toţi actorii din domeniul traficului de persoane să se întâlnească şi să discute despre specificul fenomenului în zona respectivă”, a subliniat Marius Burcea.

Totodată, a fost realizat un film documentar, în care mesajul campaniei este promovat de cântăreţul Alex Velea, care este foarte apreciat în rândul tinerilor, iar o bună parte dintre activităţi vor fi focusate în unităţile de învăţământ.

Marius Burcea a afirmat, de asemenea, că în anul 2018 au fost înregistrate 26 de cazuri de români exploataţi prin cerşetorie în principal în Ţările nordice, Anglia şi Germania, dintre care 19 adulţi, iar restul copii. 

Exploatarea prin cerșetorie se bazează pe manipularea compasiunii publice și este un fenomen oarecum invizibil.

”Este un fenomen invizibil pentru că nu ai cum să îți dai seama decât dacă ești foarte aproape de familie și de către copii sau dacă copiii lipsesc cu preponderență de la școală, însă profesorii girează acest absentism al copiilor și nu îl raportează. Lucrăm în peste 300 de școli din mediul rural. Este foarte importantă partea cu participarea copilului, cu consiliile elevilor, cu consiliile consultative de protecție a copilului și cu părinții, tocmai pentru a crea aceste  cercuri de protecție la nivelul comunității, începând din familie, școală și comunitate ca să previ aceste situații de exploatare”, a subliniat reprezentantul World Vision România, Mariana Arnăutu, pentru România Liberă.

În cadrul activităților de prevenire, specialiștii Centrelor Regionale ali A.N.I.T.P vor  distribui șaptesprezece materiale de campanie (afișe, pliante, creioane de lemn, pixuri, seturi pix și stilou, tricouri cu mânecă scurtă, sisteme roll-up, rucsacuri, plannere, baloane, căni termoizolante, plachete, caiete A5 de matematică, mingi de fotbal/plajă/baschet, diplome) în vederea susținerii și completării întâlnirilor directe cu reprezentanții grupului țintă.

Cele mai citite

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să crească, ajungând la 5,87%

Indicele ROBOR la 3 luni, folosit pentru calculul dobânzilor variabile la creditele în lei contractate înainte de mai 2019, precum și pentru creditele acordate...

Un celebru realizator de podcast american a intrat în conflict cu Vladimir Kliciko

Joe Rogan, celebru realizator de podcast american, "răspândeşte propaganda rusă" cu privire la războiul din Ucraina, a acuzat fostul campion mondial de box la...

David Popovici, mesaj pentru turul doi al alegerilor prezidențiale! „Votați inteligent pentru viitorul nostru”

Campionul olimpic David Popovici a transmis un îndemn clar românilor în contextul turului doi al alegerilor prezidențiale, subliniind importanța votului ca mijloc de apărare...
Ultima oră
Pe aceeași temă