Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Doza zilnică recomandată este de 3.500 mg de potasiu

TOP 5 surse de potasiu ce pot fi incluse în alimentația zilnică

Nutriţionişti susţin că acest mineral indispensabil care susține activitatea electrică a celulelor și are un rol important în regimul alimentar. Adoptând o dietă echilibrată care să conțină fructe, legume și proteine îi putem oferi organismului acest element de care are nevoie.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

Actualizat: 03.09.2019 - 15:01

Potasiul poate reduce riscul de boli cardiovasculare și contribuie la transmiterea de oxigen către creier. Mai mult, acesta controlează contracția mușchilor și funcționarea nervilor, ajutând la reglarea tensiunii arteriale. Medicul nutriţionist Corina Zugravu recomandă o listă cu alimente bogate în acest mineral:

1. Avocado este un fruct bogat în potasiu și poate fi consumat fie ca atare, fie adăugat în salate sau sandviciuri, oferind astfel aproximativ 690 mg de potasiu. Bineînțeles, avocado vine la pachet și cu o mulțime de vitamine: A, C, B1, B2, B3, B6 și minerale precum magneziu, calciu, fosfor și fier.

2. Pepene roșu, care, cu un conținut de aproximativ 90% apă, cantitatea de postasiu pe care îl conține, aproximativ 640 mg, contribuie la reglarea tensiunii arteriale.

3. O altă sursă de potasiu este spanacul, care aduce o mulțime de beneficii organismului, în special pentru vedere, datorită luteinei și zeaxantinei, pentru oase, datorită vitaminei K și contribuie, totodată, la întărirea imunității datorită conținutului de vitamina A.

4. Sucul proaspăt de portocale este consumat cu precădere la micul dejun și oferă o mulțime de beneficii, fiind bogat în vitamina C, nu are grăsimi și nici colesterol. Datorită conținutului de hesperidină, un antioxidant întâlnit în citrice, poate îmbunătăți tensiunea arterială diastolică.

5. Berea este o băutură aliment compusă din ingrediente 100% naturale: apă, hamei, cereale și drojdie, ce furnizează organismului vitamine și minerale, inclusiv potasiul, cunoscut pentru susținerea activității cardiace.

 

Comentarii

loading...

Ziarul PDF

AD