Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Bogdan Iordache, creatorul How to Web: România este privită ca o ţară uşor exotică, însă în acelaşi timp ca un loc de unde vin oameni cu un talent tehnic extraordinar

Octavian Palade 29.10.2012 - 19:28

Bogdan Iordache este licenţiat în automatică şi calculatoare la Universitatea Politehnică din Bucureşti şi absolvent al unui program DEA la Université Lumiére din Lyon. Înclinaţiile antreprenoriale au apărut ...

Share

Bogdan Iordache este licenţiat în automatică şi calculatoare la Universitatea Politehnică din Bucureşti şi absolvent al unui program DEA la Université Lumiére din Lyon. Înclinaţiile antreprenoriale au apărut încă de mic copil, atunci când vindea în vacanţă abţibildurile pe care le primea cadou de la mătuşa lui. A început încă de pe băncile facultăţii cu o companie de e-learning pe care a închis-o după doar un an, însă nu s-a oprit aici. A continuat cu stagiipebune.ro (cel mai mare portal de stagii de practică în IT) şi Conectoo (platformă de e-mail marketing) şi a culminat cu How to Web, conferinţă ce este astăzi cel mai important eveniment despre tehnologie şi antreprenoriat din Europa Centrală şi de Est.

Cum s-a născut How to Web şi care a fost motivaţia ta pentru crearea unui astfel de eveniment?

Dorind sa aflu mai multe despre cum sa dezvolt Conectoo, firma de e-mail marketing, am început la un moment dat să merg la evenimentele locale ca să înţeleg cum se fac evenimentele web. După ce am participat la numeroase evenimente în România, am început să particip şi la cele din afară şi am descoperit faptul că exista o diferenţă foarte mare între ele. Aşa am decis să încep How to Web. Cred că How to Web reprezintă o oportunitate extraordinară pentru ca oamenii de tech locali să intre în contact direct cu cei care creează produse cu impact global.

Cum vezi evoluţia How to Web, de la prima ediţie până la cea de anul acesta?

Evoluţia How to Web a fost foarte interesantă atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ. Ediţia de anul acesta va avea cel mai mare număr de participanţi şi ne bucurăm că reuşim să aducem speakeri din ce în ce mai mulţi şi mai buni de la o ediţie la alta. Anul acesta ne bucurăm să îl avem alături de noi pe Phil Libbin, CEO al celei mai mari companii de tehnologie care a venit vreodată în România. În plus, aducem reprezentanţi a 12 acceleratoare din 9 ţări ceea ce este o reuşită în sine deoarece astfel putem avea contact direct cu lumea tech la nivel mondial.

La ce schimbări să ne aşteptăm de la ediţia din acest an?

În acest an va exista o separare foarte clară între zona antreprenorială şi zona de dezvoltare de produse tech. Pe scena principală se vor discuta lucruri care ţin de dezvoltarea de produse tech în general şi în particular de antreprenoriat, iar pe cea de a doua scenă vor avea loc prezentări de acceleratoare şi pitch-urile startup-urilor participante la Startup Spotlight.

Care este bugetul necesar organizării How to Web 2012?

Informaţiile financiare legate de organizarea How to Web sunt strict confidenţiale.

Cât de greu este să aduni un număr aşa de mare de speakeri şi care este bugetul alocat unui speaker?

Dificultatea de a aduce speakeri nu are legătură cu numărul, ci cu calitatea acestora. Este o prioritate pentru noi să aducem speakeri de calitate care activează în industrie, au un set solid de cunoştinţe şi sunt capabili să le împărtăşească audienţei. Bugetul diferă foarte mult de la speaker la speaker, cerinţele acestora fiind sesizabil diferite.

Este How to Web un eveniment profitabil?

Am reuşit să transformăm How to Web într-un eveniment profitabil.

Cum îi ajută experienţa How to Web pe participanţi?

Experienţa How to Web îi ajută pe participanţi în foarte multe feluri. În acest sens, pe blogul How to Web puteţi găsi un set de poveşti de succes în care diferite companii povestesc cum s-au întâlnit cu finanţatori şi au primit investiţii la How to Web; cum How to Web a reprezentat punctul de plecare spre acceleratoare; cum au fost inspiraţi şi au pornit la drum cu propria afacere, dar şi alte poveşti. Dacă vreţi să aflaţi mai multe despre modul în care a contribuit How to Web la poveştile de succes ale participanţilor, vă invităm să vizitaţi secţiunea dedicată de pe blogul How to Web.

E greu să fii antreprenor în România?

Depinde. Ai contracte cu statul sau nu? (Glumeam) E greu să fii antreprenor peste tot! În orice ţară sunt avantaje şi dezavantaje care ţin de piaţa locală, oportunităţi, mentalitate. Cu siguranţă România nu este nici cel mai greu şi nici cel mai uşor loc în care să fii antreprenor.

Cum vezi antreprenoriatul online în România? Ce mai avem de învăţat?

Mai avem enorm de învăţat. Nu spun că nu ştim nimic; avem un număr foarte mare de firme la început de drum care pot să performeze şi să facă lucruri extraordinare. Există premisele dezvoltării unui ecosistem antreprenorial puternic în anii care urmează şi ma bucur foarte mult că am putut fi şi noi parte din bulgărele ăsta mic de la început de drum.

Ce avem de învăţat în principal este să construim afaceri mari din idei bune. Piaţa locală are dimensiuni reduse şi nu ne-a permis să facem asta, însă există câteva firme cu potenţial care pot ajunge sus, sus de tot!

Cum văd antreprenorii străini ţara noastră?

România este privită ca o ţară uşor exotică, însă în acelaşi timp ca un loc de unde vin oameni cu un talent tehnic extraordinar. Aceeaşi percepţie este valabilă nu doar pentru România, ci şi pentru toate ţările din regiunea balcanică.

Descrie-mi, te rog, primii tăi paşi ca antreprenor şi evoluţia ta.

Primi paşi ca antreprenor i-am făcut încă din 1986 în perioada campionatului de fotbal din Mexic. Atunci am primit de la mătuşa mea o colecţie de abţibilduri cu fotbalişti şi am început să le vând în timpul vacanţei de vară când plecam cu bunicii la Amara. Preţul de vânzare era de 15 ori mai mare decât cel din Severin, oraşul meu natal.

Serios vorbind, după facultate am început să fac o firmă de e-learning pe care am închis-o după un an. Au urmat stagiipebune.ro, cel mai mare portal de stagii de practică în IT, Conectoo, o firmă de e-mail marketing, şi la final How to Web.

Care sunt planurile tale de viitor?

Să fac ce îmi place! Nu am nici un plan de viitor măreţ, aşa am funcţionat întotdeauna.

Dintre toţi speakerii de la evenimentul de anul acesta, care crezi că va atrage cel mai mult şi de ce?

E nedrept să punctez un singur speaker care va atrage - cu toţii sunt oameni cu realizări deosebite în domeniu, speakeri de valoare care se vor bucura cu siguranţă de aprecierea publicului. Cu toate acestea, Evernote este o companie care creşte cu o rată uluitoare, dublându-se la câteva luni şi cred că Phil Libbin, CEO Evernote, va atrage cu siguranţă atenţia. Un preferat al meu este Max Niederhoffer de la Accel pentru că este unul dintre cei mai inteligenţi oameni pe care am avut ocazia să îi cunosc în viaţa mea.

Ce sfaturi le dai celor care vor participa la How to Web?

Nu le dau un sfat anume pentru că fiecare are propria motivaţie pentru care decide să participe. Ceea ce le recomand însă este să profite la maximum de cele două zile de eveniment şi să realizeze tot ceea ce şi-au propus înainte de a participa.

Acest material face parte din seria „Diferenţiază-te şi inovează" despre inovaţia în tehnologie şi este creat împreună cu How to Web, cel mai important eveniment dedicat tehnologiei şi web-ului din Sud-Estul Europei. How to Web 2012 se desfăşoară pe 7-8 noiembrie în Bucureşti şi va aduce împreună peste 800 de participanţi şi 30 de vorbitori internaţionali. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul conferinţei http://howtoweb.co

Citește totul despre:

Comentarii

loading...