Dacă ar trebui ales un slogan pentru anul școlar în curs, cu siguranță, “Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese” ar fi cel adecvat.
Avem cel mai fărâmițat an școlar din istorie, cu un număr record de vacanțe.
La aceste pauze mai mult sau mai puțin lungi se adaugă și pauzele pentru simulările examenelor naționale.
Vor fi sigur simulările organizate la nivel național de către Ministerul Educației, al căror calendar se lasă așteptat.
Dar probabil că doamna ministru Deca are lucruri mai importante pe agenda, însă nu le vedem noi.
Pe lângă simulările examenelor la nivel național, pot fi și unele la nivel local, ale căror calendare sunt stabilite de inspectoratele școlare din teritoriu și de școli.
Această situație dă naștere unor noi scandaluri în școli.
De exemplu, în județul Dâmbovița, inspectoratul școlar a decis, cu doar două săptămâni înainte de termen, că simulări ale examenelor naționale vor fi organizate în perioada 30 ianuarie – 1 februarie 2023.
Cum era de așteptat, mulți profesori și elevi consideră că nu se pot pregăti suficient pentru a avea o prestație satisfăcătoare la aceste simulări.
Să nu uităm că săptămâna viitoare școala românească are parte de o nouă minivacanță.
Apoi, urmează pauză de la actul de predare, pentru susținerea simulărilor.
Cu alte cuvinte: această lună este compromisă, în ceea ce privește actul educațional.
De la debutul anului școlar 2022 – 2023, primul pe module, profesorii au purtat o reală luptă pentru a-i aduce pe elevi la ritmul optim de învățare, după vacanțe, doar pentru a întâmpina o nouă pauză.
Cred că noua structură a anului școlar a fost construită cu bune intenții, dar a fost mare eroare să nu iei în considerare specificitățile școlii românești, în timpul procesului de elaborare a calendarului.
Și este doar începutul.
Cu siguranță parlamentarii își vor mai folosi puterea pentru a mai acorda câteva minivacanțe, până la finele anului școlar, din considerente electorale și familiale.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!