A trecut mai bine de un an de când președintele și premierul participau la tăierea de panglică a magistralei 5 de metrou.
În acest timp s-a tăiat și relația dintre șeful executivului de atunci, Ludovic Orban, și președintele Klaus Iohannis.
Pe data de 15.09.2020, Orban și Iohannis își asumau reușita pentru un proiect care a trecut peste mult prea multe guvernări de culori politice diferite.
Acum, insuccesul unui proiect care nu este finalizat nici până astăzi nu este asumat de nimeni.
Linia de metrou ce a stabilit un record mondial la numărul de stații pe km nu are nici acum pus la punct sistemul de informare.
Astfel, stațiile și legăturile între magistrale sunt anunțate de către conductor, de multe ori plictisit, și nu se poate înțelege mare lucru.
Ceea ce se anunța drept cel mai modern intermodal, din Piața Danny Huwe (Răzoare, cum este cunoscută) ce trebuia să lege metroul de linia de tramvai din zonă pare abandonat.
Nu se mai văd nici panourile inițiale cu imaginile viitorului intermodal.
Probabil că s-a luat această măsură ca să nu se mai poată aminti ce s-a promis și ce s-a realizat.
Bucureștenii au mai avut parte de un intermodal spectaculos ajuns o paragină, un spațiu infect, cel de la Pasajul Basarab.
Și acela a fost inaugurat tot cu mare întârziere și a avut parte de multe defecțiuni.
Dacă vorbim despre lucrări departe de a fi încheiate la magistrala 5 de metrou, trebuie să menționăm și șantierul de la Parcul Drumul Taberei.
Practic, cel mai lent metrou a reușit să încetinească cel mai rapid tramvai din Capitală, celebrul 41.
Călătorii care iau metroul de la capătul cartierului Drumul Taberei, de la stațiile Râul Doamnei și Valea Ialomiței, mai au încă parte de o amintire de la inaugurarea magistralei: încă se așteaptă trenul 12 minute.
Mai este un aspect interesant legat de una dintre aceste stații: Valea Ialomiței se află la Cartierul Constantin Brâncuși, iar stația de metrou ce poartă numele marelui sculptor român se află amplasată aproape de Strada Drumul Taberei.
Vestea bună, la peste un an de la inaugurarea magistralei 5 vine de la conducerea Metrorex, care a anunțat, în emisiunea “Drumurile noastre” de la postul B1 TV, că în 2022 va veni și primul tren nou, special pentru Drumul Taberei.
În prezent, Drumul Taberei a văduvit călătorii de pe alte magistrale, timp de un an, de cele mai bune trenuri.