Foarte mulți elevi, părinți și cadre didactice așteaptă ca școala românească să revină la normalitate, ca de altfel întreaga societate, puternic afectată de pandemia COVID-19.
Guvernanții au vrut să transmită un mesaj de încurajare, dând startul noului an școlar cu prezență fizică în majoritatea unităților de învățământ preuniversitar și chiar cu organizarea de festivități.
Avem însă semne tot mai clare că este puțin probabilă continuarea cursurilor de predare cu prezență fizică și din luna octombrie.
Am avut deja cazuri de unități școlare care au fost închise pentru câteva zile, după ce au fost depistate cazuri de infectare cu noul coronavirus în rândul elevilor sau cadrelor didactice.
Cu gândul la normalitate, conducerea Ministerului Educației a conceput ordinul privind organizarea și desfășurarea examenului național de Bacalaureat în 2022, care a fost deja publicat în Monitorul Oficial.
Se pare însă că șefii Învățământului nu au înțeles că ar putea fi păstrate și unele aspecte pozitive de pe timpul școlii sub pandemie, iar primele lor gânduri s-au îndreptat tot spre problemele inutile ale sistemului.
Cel mai bun exemplu în acest sens este reintroducerea probelor orale de la BAC, care, cel puțin în prima sesiune din 2022 vor fi organizate înaintea celor scrise.
Anul acesta și în 2020, aceste probe de competențe, care nu sunt notate și care nu au caracter eliminatoriu, au fost echivalate.
Acum, s-a stabilit să se revină la susținerea probelor orale ca înainte de pandemie.
Aceste probe, din momentul în care nu au mai fost notate și nu au mai contat pentru media finală a examenului, nu au mai reprezentat altceva decât poate un motiv în plus de stres pentru elevii conștiincioși.
În plus, aceste probe nu fac altceva decât să le răpească elevilor din clasele terminale de liceu din timpul de pregătire pentru probele reale din cadrul Bacalaureatului, cele care sunt notate și au caracter eliminatoriu.
Logic ar fi ori să se revină la notarea acestor probe, ori să fie eliminate definitiv din examen.