S-a comentat de nenumărate ori despre influența negativă pe care jocurile de noroc o pot avea asupra tinerilor.
Logic, aceste jocuri ale hazardului sunt interzise persoanelor care nu au împlinit vârsta de 18 ani.
Conducerea Ministerului Educației și guvernanții, în general, par să facă însă tot posibilul pentru a-i obișnui pe elevi cu legile hazardului, practic, cu păcănelele.
Exact ca la sloturi, popular numitele păcănele, gestionează guvernanții situația școlilor.
Recent l-am văzut pe ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunțând intenția de a menține școlile deschise, cu prezență fizică, indiferent de rata de vaccinare a unității de învățământ, în toate localitățile care au o incidență COVID-19 sub 3 la mia de locuitori.
Șeful Învățământului nu a putut justifica însă această cifră.
În același mod, conducerea Ministerului Educației nu a putut justifica nici rata de minim 60% dintre angajații unei școli vaccinați, pentru a menține unitatea de învățământ deschisă.
Practic, în acest mod a fost gestionată situația școlilor în toată această perioadă pandemică în România: ca la păcănele, vezi dacă dă ceva.
Ce pot învăța viitoarele generații de la școala din aceste zile?
Probabil că pot înțelege că este în regulă să-ți organizezi viața în baza hazardului.
Acesta este exemplul pe care îl au de la cei care decid soarta învățământului românesc.
Cum mai poate un dascăl să-l determine pe un copil că în viață trebuie să fii prudent, să nu iei decizii pripite, într-o societate precum cea românească de astăzi?
Poate chiar în această întrebare avem și răspunsul.
Modul în care sunt gestionate astăzi școlile poate fi un puternic contraexemplu.
Copii, fiți calculați, nu luați decizii pripite, ca să nu ajungeți să vă gestionați viețile precum conduc guvernanții școlile astăzi!