Am putea spune că, în cea de-a doua sesiune de Bacalaureat din acest an, absolvenții de liceu au abordat examenul maturității cu imaturitate.
Aceasta ar fi o reacție la cald, însă, dacă ne-am apleca puțin mai mult asupra subiectului, am putea constata că principala abordare imatură vine, în particular, dinspre cei care gestionează sistemul educațional din țara noastră și dinspre societatea românească, în general.
Foarte mulți tineri au sesizat cufundarea examenului național de bacalaureat în irelevanță.
De exemplu, avem tot mai multe companii, atât din străinătate, cât și din țară, care nu mai cer diplomă de Bacalaureat pentru salarii bune sau chiar foarte bune pentru România.
Angajatorii sunt interesați strict de ce poate produce angajatul și foarte mulți oferă cursuri de instruire gratuite.
Nepăsarea față de nivelul de literație al tinerelor generații s-a cronicizat în societate, iar acest lucru nu poate fi sănătos.
Închidem minele, dar înmulțim indivizii care muncesc, nu gândesc.
Evdient, pentru clasa politică îndobitocirea la scară largă a societății este un mare avantaj.
Nu tinerii care constată oportunități financiare imediate au neapărat o abordare imatură, pentru că este un instinct firesc pentru vârstele lor.
În schimb, oamenii de la vârsta a doua în sus sunt imaturi dacă nu sunt îngrijorați de profunda degradare a școlii românești și de efectul davastator al acestui fenomen.
Copiii doar au venit de pe plajă și au tras un loz la Bac.
Nici pe decidenții politici nu îi bănuiesc atât de mult de imaturitate în gândirea strategiei pentru Educație, ci de cinism.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!