A fost înregistrată cea mai mică rată de promovare din ultimii ani, motiv pentru eternii comentatori în necunoștință de cauză să iasă la rampă și să critice școla românească, dar invocând motive care nu au nicio legătură cu fenomenul.
Concluzia, care să fie pe placul mulțimii: e foarte rea situația școlii românești.
Argument pentru această catalogare: să fie rău, ca să nu fie bine.
În realitate, ar fi fost mult mai rău pentru școala românească dacă aveam, ca pe vremuri, un Bacalaureat care să nu reflecte mai deloc nivelul de pregătire al absolvenților de clasa a XII-a, un examen după principiul: să promoveze mulți, ca să nu fie supărare.
Totuși, bârfitorii înfocați au avut parte de o mare dezamăgire anul acesta.
Ministerul Educației a publicat rezultatele de la examenele naționale anonime.
Au ieșit repede “comentatorii” să spună că nu este corect, deoarece este o “competiție”.
Competiția este la admiterea în facultate, dar nu toți cei care promovează Bacalaureatul trebuie să meargă neapărat la facultate.
Supărarea este că nu îl mai putem căuta pe al lui cutare, să vedem ce notă a luat.
Este o decizie logică a ministerului, ce ar fi trebuit luată de mulți ani, nu acum când a fost strâns cu ușa de legislația europeană.
Să nu uităm că vorbim de tineri, la o vârstă sensibilă, la care pot fi ușor afectați emoțional.
Nu trebuie să riscăm să ne batem joc de viitorul unui copil/tânăr, doar pentru a le da un os de ros celor care știu doar să bârfească.
Să nu ai nicio idee despre psihologia copilului e un aspect, dar să mai faci și pe formatorul de opinie și să te plângi că nu mai avem scandaluri după Bacalaureat, invocând cu ipocrizie lipsa “competiției” este deplorabil.