3.6 C
București
duminică, 19 ianuarie 2025
AcasăMediuPrin car-sharing electric se pot reduce mii de tone de emisii nocive

Prin car-sharing electric se pot reduce mii de tone de emisii nocive

Compania de car-sharing electric SPARK a contribuit la o reducere de 7.300 de tone de emisii nocive.

Reducerea de emisii s-a obținut cu începere din anul 2016, când a fost lansat acest serviciu de car-sharing electric.

„SPARK a reușit să reducă amprenta de carbon cu peste 7,3 milioane kilograme de emisii nocive în toate cele trei țări în care operează. În România, impactul direct al flotei electrice a  însemnat eliminarea a peste 1.100 de tone de emisii de gaze cu efect de seră din aerul respirabil, care altfel ar fi putut fi compensate prin plantarea a 235.602 copaci”, precizează un comunicat de presă transmis la data de 28 aprilie 2022.

Pe lângă efectul pozitiv asupra mediului urban, unde poluarea aerului este una dintre problemele majore, SPARK contribuie la rezolvarea altor câteva probleme importante. Aceste probleme sunt poluarea fonică și traficul intens. SPARK este unul dintre puținii operatori de car-sharing la nivel global cu un parc auto 100% electric. Acest parc auto depășește 1.650 de vehicule electrice. Dintre aceste mașini, peste 500 sunt în București.

Vehiculele electrice nu emit emisii nocive și contribuie la reducerea poluării fonice.

Clienții SPARK au parcurs deja peste 40,6 milioane de kilometri cu zero emisii. Din această distanță, 6 milioane de kilometri s-au parcurs în București.

„Serviciul nostru oferă utilizatorilor oportunitatea de a avea o mașină în apropiere de fiecare dată când au nevoie, indiferent dacă doar pentru câteva minute, o zi sau o perioadă mai lungă. Astfel, scade necesitatea de a deține un vehicul în proprietate, care implică și costuri de întreținere”, a declarat Dimitar Stoyanov, Country Manager SPARK România.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Detalii despre acordul de încetare a focului din Gaza: Faze, eliberări și ajutoare

Oficiali familiarizați cu acordul au dezvăluit aspecte importante ale încetării focului dintre Israel și Hamas. Acordul, potrivit Reuters, include trei faze distincte și vizează...

Un avion TAROM care urma să ajungă de la București la Tel Aviv a fost ținut la sol

Un avion, care urma să decoleze pe ruta București-Tel Aviv, a fost ținut la sol, după ce în timpul inspecției tehnice de dinaintea zborului...

Moment istoric: Sute de soldați suedezi s-au alăturat unei brigăzi NATO în Letonia

Sâmbătă, sute de soldați suedezi au ajuns în Letonia pentru a se alătura unei brigăzi multinaționale conduse de Canada, amplasată de-a lungul flancului estic...
Ultima oră
Pe aceeași temă