Cauza pentru care aproximativ 95% dintre cele 2 milioane de conturi sunt şterse este „comportamentul anormal pe WhatsApp”, care este observat de companie, nu cel sesizat de alţi utilizatori.
Datele au apărut într-un ghid de bune practic al aplicaţiei, ghid care a fost publicat miercuri de Facebook, proprietarul WhatsApp.
Ghidul a fost publicat în India, cea mai mare piaţă pentru WhatsApp, unde aceasta are peste 200 de milioane de utilizatori.
Guvernul din India a acuzat că, prin intermediul aplicaţiei, au fost răspândite informaţii false care au dus la formarea unor grupuri violente ce au declanşat 30 de incidente majore.
În plus, pentru a preveni răspunândirea de informaţii false, WhatsApp a limitat, din ianuarie, la cinci numărul de persoane către care o persoană poate retrimite un mesaj (forward).
De asemenea, miercuri, reprezentanţii WhatsApp au anunţat că îi încurajează pe utilizatori să raporteze conturile care creează problemele şi că va folosi machine learning pentru a elimina conturile care par să trimită mesaje bulk.
Printre indiciile că un cont este fals sunt că acesta nu are un status scris de o persoană şi că încearcă să trimită un volum mare de mesaje, la scurt timp de la înregistrare.
În afară de WhatsApp, alte aplicaţii au făcut mişcări similare. Facebook a anunţat că a şters anul trecut 1,5 miliarde de conturi, în şase luni, într-o perioadă încheiată în noiembrie, iar Twitter a precizat, în iulie 2018, că a şters câteva milioane de conturi considerate problemati