11.5 C
București
vineri, 8 noiembrie 2024
AcasăLifestyleTravelVacanțele sunt tot mai scumpe. Ce opțiuni au turiștii să plătească prețuri...

Vacanțele sunt tot mai scumpe. Ce opțiuni au turiștii să plătească prețuri cât mai bune

Vacanțele vor continua să se scumpească și anul acesta, cu cel puțin 10%, după ce anul trecut au fost majorări de 25-30% ca urma a crezei energetice, însă chiar și așa în anul 2022, românii au cheltuit miliarde de euro pentru călătorii și distracții, în special în afara țării.

La Târgul de Turism din Capitală sunt reduceri chiar de până la 40% pentru cei care vor să cumpere vacanțe mai ieftine. Turiştii pot opta şi pentru plata cu vouchere de vacanţă emise în ultimele 12 luni. Vara trecută, pe litoral nu au mai fost atât de multe cereri ca anii anteriori, moriv pentru care unii patroni au fost dezamăgiți, doar că și anul acesta prețurile vor continua să crească, potrivit estimărilor vor fi mai mari cu 10 -15%.

Până acum, cele mai cerute destinaţii turistice de până acum pentru sezonul litoral 2023 sunt Mamaia, Eforie Nord, Jupiter şi Neptun. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cele mai mari creşteri sunt înregistrate de Olimp, Saturn şi Eforie Nord.

În ce priveşte preţul sejururilor, în luna iunie în staţiunea Mamaia acestea pornesc de la 82 lei/persoană/noapte la hotel de 3 stele doar cazare şi 104 lei/persoană/noapte cazare la hotel de 2 stele, cu mic dejun inclus. Pentru vârful sezonului turistic, tarifele tot în Mamaia sunt de 135 lei/persoană/noapte la hotel de 2 stele, doar cazare, şi 225 lei/persoană/noapte cazare cu mic dejun la hotel de 4 stele.

Cei care caută un city break de 1 sau 8 Martie pot cumpăra un bilet de avion către Paris, Veneţia şi Roma sau pot rezerva o escapadă romantică pe Coasta de Azur, Riviera Italiană, în Toscana, Malta sau Capadoccia, cu un discount de până la 30%.

Sunt pachete turistice reduse cu până la 40% şi pentru perioada Paştelui, iar cei care vor să se asigure din timp că îşi petrec concediul de vară într-o destinaţie de vis, pot beneficia de o reducere de până la 50% pentru un sejur achiziţionat la Târgul de Turism.

De la Târgul de Turism al României nu lipsesc ofertele all inclusive la super preţ.

ANAT constată o creștere semnificativă, de 40%, a cererii pentru rezervările tip early booking față de aceeași perioadă a anului trecut (perioada octombrie – februarie). Reducerile tip early booking sunt cuprinse între 10% și 45%, în funcție de transport, de unitatea de cazare și de destinație ori în funcție de tipul pachetului turistic – individual sau operat cu curse charter. Printre destinațiile promovate cu oferte early booking se numără litoralul românesc, Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania, Cipru, Malta, Tunisia și Egipt.

Și Israelul este o destinație potrivită, mai ales că din luna martie temperaturile ajung la 30 de grade.

,,Anul acesta invităm din nou românii să călătorească în Țara Sfântă, să revadă locurile religioase din Ierusalim și să includă în itinerariul lor și piețele din Ierusalim și Tel Aviv, să exploreze gastronomia locală și viața de noapte. Deja din prima săptămână a lunii Martie ne așteptăm la temperaturi de 30 de grade în Tel Aviv, astfel că putem spune că sezonul de plajă va începe de la 1 Martie. Aproape 14 kilometri de plaje Blue Flag aflate chiar în Tel Aviv își așteaptă vizitatorii să se bucure de soare, nisip și apă. Marea Moartă, Eilat sau Haifa sunt alte puncte importante în călătoria românilor în Israel.” a declarat Larissa Samoilovich, Director Dezvoltare Noi Piețe Ministerul Turismului din Israel.

Partea proastă este că la noi turismul parcă este ținut în loc și dacă tot mai mulți români își cheltuie banii în afară, nici străinii nu prea se înghesuie la noi, lucru pe care îl admite și ministrul turismului, Daniel Cadariu.

„Dacă discutăm despre turiştii străini, avem de recuperat. În 2019, în anul de vârf, în România, au ajuns 2,7 milioane de turişti, în 2021 au ajuns doar 800.000, anul trecut au ajuns peste 1,5 milioane de turişti străini. De altfel, noi avem o obligaţie în PNRR ca, până la sfârşitul anului 2026, să creştem numărul turiştilor străini în România cu 20% faţă de acel indicator din 2019. Este şi motivul pentru care încercăm metode noi de promovare. O astfel de metodă este şi acel program de stimulare a incomingului care, în sfârşit, după o aşteptare de mulţi ani, e funcţional în România. Premiem acele agenţii de turism care se preocupă să aducă turişti străini în România care să stea minimum patru nopţi într-o locaţie şi să primească acel bonus de 40 de euro. Realitatea este următoarea: chiar dacă ministerul a atestat peste 2.400 de agenţii de turism în România, ponderea activităţii domniilor lor, a celor care reprezintă aceste agenţii de turism, este pentru a exporta turişti. Adică duce românii în destinaţii turistice din străinătate. Mai puţin de 10% din activitatea lor e concentrată pe a aduce turişti străini în România… De aici şi graba noastră de a pune în aplicare acel program de stimulare a incomingului”, a explicat Cadariu.

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă