Mai mult de jumătate dintre pasagerii de zbor din Uniunea Europeană nu își cunosc drepturile în caz de întârziere sau anulare a zborului. Nu trebuie să faci parte din această statistică! Citește acest articol și află mai multe despre cum poți solicita despăgubiri de la Wizz Air sau orice altă companie aeriană! [1]
1. Cunoaște-ți drepturile!
Regulamentul CE 261/2004 stipulează clar drepturile pasagerilor în cazul întârzierilor, anulărilor și suprarezervărilor. Acesta este punctul de plecare în cazul unei întârzieri Wizz Air despăgubiri.
Compensațiile variază în funcție de distanța zborului. Pentru zboruri de până la 1.500 km, compensația poate ajunge până la 250 euro. Dacă zborul este intracomunitar și depășește 1.500 km, sau dacă este un zbor non-comunitar între 1.500 și 3.500 km, atunci compensația poate ajunge până la 400 euro. Pentru zborurile de peste 3.500 km, compensația poate ajunge până la 600 euro.
Este important să înțelegi că acestea sunt sume maxime. Compensațiile menționate reprezintă valori maxime prevăzute de Regulamentul CE 261/2004. Compensația reală poate varia în funcție de circumstanțe precum distanța zborului și durata exactă a întârzierii.
Nu toate întârzierile sau anulările de zbor sunt eligibile pentru compensație. Este esențial să înțelegi condițiile de eligibilitate, cum ar fi durata întârzierii, cauzele întârzierii sau anulării și responsabilitatea companiei aeriene.
Așadar, iată un rezumat al drepturilor tale:
- Dacă zborul tău a fost întârziat cu mai mult de 3 ore, ai dreptul la compensație.
- Dacă zborul tău a fost anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare, ai dreptul la compensație.
- Dacă ai fost refuzat la îmbarcare din cauza suprarezervării, ai dreptul la compensație.
- Dacă ai suferit un accident în timpul zborului, ai dreptul la compensație.
2. Colaborează cu o companie ce se ocupă cu gestionarea pretențiilor pentru întârzieri de zbor, anulări și supra rezervări
Înțelegi cât de frustrant poate fi să ai o călătorie cu avionul întârziată sau anulată, dar știi care sunt avantajele colaborării cu o companie specializată în gestionarea pretențiilor pentru astfel de situații? Aceste companii au expertiză și experiență în domeniu, cunosc legislația aeronautică și știu cum să negocieze cu companiile aeriene. Pot reprezenta pasagerii în instanță, dacă este necesar, fapt care sporește șansele de a obține o compensație justă.
Dar cum funcționează procesul de lucru cu o astfel de companie? În primul rând, înregistrezi o pretenție pe site-ul lor, furnizând toate informațiile relevante despre zborul tău. Ei vor comunica cu compania aeriană în numele tău și vor negocia o compensație. De asemenea, vor urmări procesul până la final, asigurându-se că primești compensația cuvenită.
Când alegi o companie de gestionare a pretențiilor, trebuie să fii atent la câteva aspecte. Verifică recenziile și ratingurile acestora online. Compară taxele și serviciile oferite de diferite companii. Asigură-te că firma este înregistrată și reglementată de o autoritate competentă!
3. Păstrează documentele relevante despre zborul anulat sau întârziat
În cazul întârzierilor sau anulărilor de zbor, ai drepturi de care poate nu ești conștient. Însă, pentru a putea beneficia de acestea este esențial să păstrezi toate documentele legate de zbor. Biletul de avion, cardul de îmbarcare și orice altă documentație primită la aeroport pot fi esențiale în cazul în care compania aeriană contestă cererea ta de despăgubire. Cu alte cuvinte, aceste documente sunt mărturia ta, dovada că ai fost afectat de anumite evenimente neprevăzute.
Nu doar biletul de avion și cardul de îmbarcare sunt relevante. Confirmarea de la compania aeriană privind întârzierea sau anularea zborului, chitanțele pentru cheltuielile suplimentare efectuate ca urmare a întârzierii sau anulării (cum ar fi cazare, mese, transport) sau orice altă corespondență cu compania aeriană legată de zborul respectiv sunt la fel de importante.
În era digitală, este recomandat să păstrezi toate aceste documente în format electronic, de exemplu prin scanare sau fotografie. Acest lucru face mai ușoară păstrarea, organizarea și partajarea documentelor cu compania aeriană sau cu alte entități relevante.
Ține cont de aceste sfaturi și nu uita că ai dreptul la compensație dacă zborul tău este întârziat sau anulat. Nu te lăsa descurajat de birocrație sau de procesul aparent complicat. Cu ajutorul unei companii specializate, poți obține despăgubirea la care ai dreptul.
Surse
[1] “Air Passenger Rights – Your Europe.” Your Europe, 2 June 2024, europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm. Accessed 8 Mar. 2024.